Cine a vândut cele mai multe telefoane mobile în al doilea trimestru la nivel mondial
Autor:
Magraon Andreea
01.08.2010
Vânzările de telefoane mobile la nivel mondial au crescut cu 13 procente în al doilea trimestru, la 308 milioane de unităţi, potrivit datelor companiei de cercetare şi consultanţă Strategy Analytics. Creşterea s-a datorat vânzărilor în creştere de smartphone-uri, se arată într-un proiect al companiei de cercetare IDC, care estimează vânzări de 317 milioane de telefoane mobile în perioada aprilie-iunie.
În prima jumătate a anului s-au vândut astfel 620 de milioane
de telefoane mobile, cu 18,5 procente mai multe decât în prima
jumătate a lui 2009.
În ciuda rezultatelor financiare în scădere anunţate în primul
semestru, Nokia şi-a menţinut poziţia de lider, cu 111 milioane de
telefoane mobile vândute şi o cotă de piaţă de 36%, o creştere de
aproape 8 procente comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut,
potrivit Strategy Analytics.
Samsung s-a clasat pe al doilea loc,
potrivit aceleiaşi surse, cu 63,8 milioane de unităţi vândute,
urmat de LG cu 30,6 milioane de dispozitive vândute şi o cotă de
piaţă de 10%. Top cinci este închis de Research In Motion (RIM),
producătorul telefoanelor mobile BlackBerry, care a vândut 11,2
milioane de telefoane mobile, şi de Sony Ericsson, cu 11 milioane
de unităţi vândute, în scădere cu 20% comparativ cu aceeaşi
perioadă din 2009. Cel mai bine vândute modele ale Sony Ericsson au
fost noile modele lansate anul acesta, care funcţionează pe
platforma Android.
"Companiile care sunt concentrate exclusiv pe segmentul de
smartphone-uri precum RIM, Apple sau HTC au beneficiat de pe urma
creşterii interesului pentru acest tip de mobile", este de părere
Ramon Llamas, analist în cadrul IDC.
În România se vând anual între 3,5 şi4,5 milioane de
telefoane mobile, potrivit estimărilor de pe piaţă.
Unul dintre motivele creşterii vânzărilor de telefoane mobile
este preţul mic al acestora, se arată în raportul IDC, care
estimează că vor fi vândute mai multe telefoane în special în
America Latină şi Asia (fără Japonia). "Preţul scăzut al
telefoanelor inteligente a crescut interesul consumatorilor",
potrivit IDC.
Zona Asia-Pacific, mai puţin Japonia, a fost cea care a
înregistrat cea mai mare creştere a vânzărilor de telefoane mobile
în al doilea trimestru. Potrivit IDC, telefoanele erau produse în
China, dar aveau brandul local, şi acest lucru a ajutat la
creşterea impactului pe pieţele emergente precum India, Indonezia
sau Vietnam. Pe piaţa din vestul Europei vânzările au crescut în
mare parte datorită preţurilor mici şi noilor modele de
smartphone-uri. Cele mai vândute au fost telefoanele care
funcţionează pe platforma Android, dezvoltată de Google, care
deţine cel mai popular motor de căutare din lume.
Situaţia a fost similară şi pe piaţa Statelor Unite, unde
smartphone-urile au fost cele mai căutate. Cele mai vândute
telefoane pe piaţa americană au fost iPhone al Apple, HTC Droid şi
HTC Evo 4G. În Canada, telefoanele inteligente au fost cele mai
vândute, în special Sony Ericsson Xperia X10 şi Quench de la
Motorola.