Campofrio, pierderi de 3,15 mil. euro în primul semestru

Autor: Vlad Popescu 01.08.2010

Veniturile companiei spaniole Campofrio pe piaţa românească au scăzut în primul semestru cu 14,1%, la 10,6 mi­lioane euro, de la 12,33 milioane euro în aceeaşi perioadă a anului trecut, iar pierderile au crescut de la 788.000 euro la 3,15 milioane euro.
Potrivit datelor prezentate de Campofrio, cheltuielile operaţionale din România au urcat în intervalul analizat cu 8,7%, de la 12,36 milioane euro la 13,44 milioane euro. Astfel, pierderile operaţionale au crescut de la 30.000 euro la 2,84 milioane euro.
Campofrio şi Caroli Foods Group au finalizat recent procedurile de unificare a afacerilor din România într-un joint-venture.
Noul grup va opera sub numele Caroli Foods Group şi va fi lider pe piaţa de produse din carne procesată din România din punctul de vedere al vânzărilor şi al cotei de piaţă, potrivit companiilor.
Procesul de integrare a celor două companii va dura circa 12 luni. Ambele fabrici, din Piteşti şi Tulcea, vor rămâne operaţionale, fiecare specializându-se în anumite tipuri de produse.
Campofrio a anunţat în aprilie că va plăti 12,3 milioane de euro, pe lângă cedarea acţiunilor subsidiarei româneşti Tabco Campofrio, pentru a deţine 49% din capitalul Caroli Foods Group, compania creată prin fuzionarea operaţiunilor din România ale grupului spaniol cu cele ale Caroli.