Cei 33 de oameni care au aprobat brandul de ţară. De la Copos la Felix Tătaru sau Cristian Mungiu

Ziarul Financiar 02.08.2010

Logo-ul ales pentru brandul de ţară al României a fost reanalizat ieri la Ministerul Turismului de către cei peste 30 de reprezentanţi ai Consiliul de Brand, după disputa aprinsă la nivel local privind autenticitatea graficei sale. Aceştia vor decide dacă vor renunţa sau nu la grafica propusă de concernul spaniol de branding THR-TNS.

Consiliul format din membri ai autorităţilor sau persoane din mediul privat, directorii celor mai importante agenţii de turism, hoteluri, dar şi oameni de media, PR şi publicitate, a votat anterior "într-o largă majoritate" ca brandul de ţară să fie constituit din sloganul "Explore the Carpathian Garden" având ca logo o frunză.

La începutul şedinţei Consiliului de Brand, ministrul turismului Elena Udrea a anunţat că există similitudini evidente între frunza din brandul de turism al României şi cea din logo-ul unei firme de transport din Marea Britanie, potrivit Mediafax. "Singura controversă referitoare la brandul României este cea legată de izotip. Există similitudini evidente, în opinia mea, între acesta şi logo-ul unei firme de transport din Marea Britanie", a spus Udrea.

Concernul THR/TNS susţine că brandul de turism şi toate componentele sale au fost create de ea şi, ca urmare, ele trebuie considerate originale, iar existenţa de elemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comună, dată fiind cantitatea semnificativă de desene pe internet.