Ţiriac pariază pe service: după 18 ani de Ford, Romcar trece pe componente

Autor: Bogdan Alecu 02.08.2010

Romcar, parte a Ţiriac Holdings, îşi schimbă de luna aceasta profilul de activitate din importator auto în cel de distribuitor de componente pentru reţeaua de dealeri ŢiriacAuto. Compania a coordonat în ultimii 18 ani importurile mărcii Ford, fiind printre primii importatori oficiali de pe piaţa locală, fondat de Ion Ţiriac în 1992 pentru a reprezenta marca americană.

În prezent această activitate este coor donată de Compania Naţională de Vânzări a Ford România, cel de-al doilea constructor din România, care deţine uzina auto de la Craiova unde în prezent asamblează utilitare Transit Connect.

"Romcar va deveni responsabilă pe partea de componente auto pentru toţi dealerii noştri. În ceea ce priveşte desemnarea domnului Bondarenco (Gabriel Bondarenco, actualul director general al Romcar - n. red.), sau a domnului Pană (Ştefan Pană, actualul director de servicii postvânzare - n.red.), la conducerea Romcar, analizăm oportunitatea acestei numiri, fără a fi luat încă o decizie în acest sens", a declarat Ion Alexandru Ţiriac, repre zen tantul acţionarului în consiliile de conducere şi administraţie atât în cadrul Ţiriac Holdings, cât şi în cadrul boardurilor Unicredit Ţiriac Bank, Allianz Ţiriac Asigurări şi Metro Cash&Carry.

Romcar şi-a încheiat "cariera" ca importator Ford pe primul loc, la nivelul primelor şase luni, potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), brandul american fiind cel mai bine vândut de pe piaţa locală, cu peste 5.100 de autovehicule comercializate şi totodată printre puţinele mărci auto care au revenit pe plus, atingând o creştere de peste 8%, pe o piaţă care a scăzut cu 25%.

Până la 1 august Romcar gestiona distribuţia de autovehicule şi piese de schimb către o reţea alcătuită din 41 de centre Ford de pe piaţa locală, din care 11 parte a reţelei ŢiriacAuto, divizia de retail auto a Ţiriac Holdings.

De acum, Romcar va gestiona distribuţia de piese auto şi componente către cele 65 de centre auto ale ŢiriacAuto, care comercializează atât marca Ford, cât şi Mercedes-Benz, Chrysler, Dodge, Jeep, smart, Mitsubishi, Hyundai, Land Rover şi Jaguar.

Businessul Romcar s-a ridicat la nivelul anului trecut la aproape 132 mil. euro, potrivit datelor publicate pe Registrul Comerţului, în scădere de la 310 mil. euro în 2008, pe fondul scăderii pieţei auto cu peste 50% anul trecut.

Cumulat, Romcar (Ford), Hyundai Auto România, Premium Auto (Land Rover şi Jaguar) şi M Car Trading au atins anul trecut un business cumulat de aproximativ 271 mil. euro, potrivit Registrului Comerţului, din care aproape jumătate reprezintă însă fostul importator Ford. În ceea ce priveşte profitul brut, acesta a fost de 5,5 mil. euro, în timp ce rezultatul Romcar a fost de 7,8 mil. euro, compania compensând pierderile înregistrate de Premium Auto şi M Car Trading.

Cine a condus Romcar

Primul director general al companiei a fost Viorel Niculescu, care a condus importatorul între 1992 şi 2005, an în care a preluat conducerea Ford Ucraina, iar acum deţine dealerul Land Rover Jaguar Auto Trading Team.

În 2005 conducerea a fost preluată de Cătălin Gavra, care la acea vreme deţinea funcţia de director comercial, până în vara anului 2008, când a fost promovat ca director general al ŢiriacAuto (funcţie deţinută acum de Silviu Docan).

De la mijlocul anului 2008 funcţia de director general este deţinută de Gabriel Bondarenco, care anterior a deţinut funcţia de director financiar în cadrul Romcar.