Ce planuri au noii acţionari ai grupului Den Braven

Autor: Catalin Lupoaie 02.08.2010

Den Braven România, subsidiara locală a grupului olandez Den Braven, intenţionează să atingă până în 2013 un nivel al cifrei de afaceri de circa 60 mil. euro, dublu faţă de cel înregistrat anul trecut, odată cu extinderea capacităţilor de producţie de pe piaţa locală şi lansarea de noi branduri.

Ţinta de creştere a fost stabilită în contextul în care companiile olandeze de private equity Egeria şi Wagram au preluat recent pachetul majoritar de acţiuni al Den Braven de la proprie­tarul grupului, Cees den Braven. Repre­zen­tanţii grupului olan­dez nu au dorit să facă publică valoarea tranzac­ţiei şi pachetul de acţiuni vândut.

Noii acţionari majoritari ai grupului intenţionează să extindă capacitatea de producţie din România în următorii ani pentru a atinge obiectivul propus. Aceas­tă decizie vine în contextul în care grupul a investit deja în perioada 2007-2009 circa 20 mil. euro într-o fabrică de spumă poliuretanică, hotmelt şi pro­ducţie de sisteme de spumă po­liure­tanică rigidă, singura de acest gen de pe piaţa locală. Unitatea de pro­duc­ţie este situată în localitatea Buftea, lân­gă Capitală, şi i-a permis companiei să ajungă în 2009 la o cotă de piaţă de 50% pe segmentul de spume poliu­re­tanice, principalul produs al Den Bra­ven.

La semestru afacerile sunt pe creştere

"Ţinta de creştere propusă pentru următorii trei ani va putea fi susţinută de lansarea de noi produse, de majo­rarea cotei de piaţă din România, unde compania este unic producător de spume poliuretanice, hotmelt şi sisteme de spumă poliuretanică rigidă pentru termo-fono-hidroizolaţii în construcţii, precum şi de creşterea masivă a exportu­rilor, după ce, în numai aproape trei ani de la înfiinţare, fabrica exportă în prezent în 32 de ţări", spune Adrian State, directorul general al Den Braven România. Compania a înregistrat în primul semestru o creştere de 40%, până la 16,3 milioane de euro, datorită dublării exporturilor şi a vânzărilor către magazinele de bricolaj.

State susţine că în urma schimbării acţionariatului grupului Den Braven, compania îşi va menţine aceeaşi structură a personalului, precum şi relaţiile actuale de afaceri cu partenerii interni şi externi.

Vânzările totale ale Den Braven România au atins în 2009 un nivel de 30,8 mil. euro, valoare care include şi rezultatele filialei din Republica Mol­dova, în scădere cu 8% faţă de 2008. Pentru acest an, compania şi-a bugetat o cifră de afaceri de minimum 35 de milioane de euro.

Afaceri în peste 100 de ţări

Grupul Den Braven, înfiinţat în Olanda în 1974 , de către fostul acţionar majoritar, Cees den Braven, deţine 11 unităţi de producţie la nivel mondial şi derulează activităţi în peste 100 de ţări, fiind specializat în producţia şi distribuţia izolanţilor profesionali pentru construcţii, industria geamului termoizolant şi auto, precum şi pentru utilizatorii casnici. Den Braven a realizat anul trecut la nivel de grup o cifră de afaceri de circa 400 mil. euro.

Cele două companii care au preluat grupul Den Braven sunt specializate în investiţii de tip private equity. Egeria administrează active în valoare de peste un miliard de euro şi administrează un portofoliu de 13 firme, în timp ce Wagram Equity Partners, înfiinţată în 1996, a realizat investiţii de peste 200 mil. euro până în prezent.