Dealerii de maşini noi se aşteaptă la creşteri din partea diviziilor de second-hand

Autor: Bogdan Alecu 03.08.2010

Vânzările dealerilor de maşini second-hand au înregistrat o creştere de aproximativ 20% la nivelul primelor şase luni ale acestui an, potrivit declaraţiilor oficialilor companiei Business Development Team, care deţine dealeri ai mărcilor Ford, Mazda, Jeep, Chrysler, Dodge, precum şi un service multibrand şi o firmă de rent-a-car.

"Vânzările de maşini second-hand ale BDT au înregistrat în primele şase luni o creştere de 22%, iar până la finele acestui an mizăm pe o majorare de până la 24% comparativ cu anul anterior", a declarat Vlad Ionescu, directorul de marketing al grupului, care deţine sub 2% din piaţa totală de maşini second-hand. Anul trecut businessul BDT a înregistrat un declin de aproximativ 38% a cifrei de afaceri, la aproape 30 mil. euro, în condiţiile în care piaţa auto a scăzut cu peste 50% în 2009, principalul business fiind reprezentat de dealerul Ford, care a atins anul trecut un nivel de 24 mil. euro.

În acelaşi timp, vânzările de automobile la mâna a doua nu sunt la fel de profitabile, potrivit dealerului Opel Chevrolet Rădăcini Motors, dar în acelaşi timp pentru acestea nu se realizează aceleaşi investiţii în showroom-uri.

"Noi ne-am extins şi pe partea de maşini second-hand, unde avem în general o marjă de 2-3%, faţă de 5-6% în medie la automobilele noi, dar efectiv businessul nostru supravieţuieşte din service. Cine spune că face bani din vânzări ori are probleme de gândire, ori deţine o soluţie câştigătoare.", a spus Nicolae Sorescu, şeful diviziei auto a grupului Rădăcini, care deţine în Capitală cel mai mare centru Opel-Chevrolet.

O dezvoltare pe acest segment vizează şi ŢiriacAutoRulate, divizia de retail cu maşini second-hand a Ţiriac Holdings care îşi va extinde reţeaua de la două la cel puţin şase centre în perioada următoare, potrivit declaraţiilor anterioare ale lui Ion Alexandru Ţiriac, care controlează Ţiriac Holdings.

Cota de piaţă din întreaga piaţă de second-hand a ŢiriacAutoRulate este de 3%, în condiţiile în care nu există nicio companie care să deţină mai mult de câteva procente din piaţă, aceasta fiind împărţită în companii care vând în general sub 100 de maşini pe an.

Anul trecut ŢiriacAutoRulate a vândut aproxi mativ 1.000 de maşini şi a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 12 milioane de euro, potrivit estimărilor ZF, luând în calcul un preţ mediu de 12.000 de euro pe maşină.