SAP mizează pe telefoane mobile în următorii cinci ani

Ziarul Financiar 03.08.2010

SAP, cel mai mare producător de software pentru mediul de business după vânzări, vrea să-şi mărească baza de clienţi în următorii cinci ani prin orientarea modelului de business către segmentul de soft pentru telefoane mobile, relatează Financial Times. Baza de clienţi a companiei a crescut cu 10.000 în al doilea trimestru al anului, ajungând la 100.000.

"În mod clar SAP va avea mai mulţi clienţi în 2015", a declarat Bill McDermott, CEO-ul companiei. El a explicat că baza de clienţi va creşte printr-o strategie de orientare către soluţiile software pentru telefoane mobile. SAP a cumpărat recent pentru 5,8 miliarde de dolari Syabase, producător de software de analiză a informaţiilor pentru companii şi specializată în software pentru telefoane mobile. Prin aceasta tranzacţie, conducerea SAP doreşte să recupereze pierderile în faţa Oracle, unul dintre principalii competitori.

Răspunzând mai multor critici din partea lui Larry Ellison, McDermott, care a venit la conducerea companiei în luna februarie, a declarat că prin această strategie SAP va încerca să câştige teren în faţa Oracle.

Potrivit Financial Times, intenţia SAP de a se orienta către softul pentru telefoane mobile poate atrage rivalităţi din partea IBM, cel mai mare furnizor de soluţii IT din lume, sau Microsoft, cel mai mare producător de software de la nivel mondial.

În România, SAP a obţinut anul trecut un profit de 1,9 milioane de euro, la afaceri de 15 milioane de euro.