Pateul Bucegi a câştigat 5% din piaţă în ultimul an

Autor: Diana Tudor Stoica 04.08.2010

Brandul de pate Bucegi, parte a portofoliului Scandia Română din Sibiu, cel mai mare producător local de pateuri, a câştigat 5% din piaţa de pate cu ficat în perioada februarie-martie a acestui an faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, potrivit datelor companiei de cercetare a pieţei MEMRB, citate de reprezentanţii Scandia.

"Pate Bucegi este conducător al categoriei de pate cu ficat, având o cotă de piaţă în volum de 41,1%, conform datelor MEMRB, din februarie-martie 2010", a declarat Alexandra Bucur, brand manager al Scandia Română, producătorul brandurilor Pate Sibiu şi a gamei de mâncăruri tradiţionale Tradiţii. Scandia Română este controlată de compania elveţiană Elga Suisse Alimentari. Ea a adăugat că această creştere a fost determinată de lansările de noi produse care au avut loc în ultimul an.

Începând din luna iulie a acestui an, gama de produse Bucegi (pate cu ficat, pate vegetal şi carne la conservă) a trecut printr-o schimbare a ambalajului, dar şi a segmentului de preţ pe care este comercializat.

"Bucegi a început migrarea spre mainstream în 2007, iar în prezent este situat pe acest segment", au mai declarat reprezentanţii companiei, fără a oferi însă mai multe detalii despre această repoziţionare.

În urmă cu câţiva ani, Bucegi era cel mai vândut brand de pate al segmentului economic. Începând de anul trecut însă, Scandia Română a lansat o nouă gamă de produse dedicată segmentului economic, Sadu, acesta putând fi motivul din spatele repoziţionării Bucegi.

În urma acestor schimbări, Scandia a demarat o campanie de comunicare pentru brandul Bucegi în perioada iulie-septembrie a acestui an care va consta în principal în promovare ATL (above the line / promovare convenţională - TV, print, online etc.), precum şi în promovare la raft.

Reprezentanţii Scandia, companie cu afaceri de circa 47 mil. euro şi 670 de angajaţi, nu au dezvăluit investiţia realizată în repoziţionarea şi promovarea brandului Bucegi şi nu au dorit să ofere estimări cu privire la evoluţia vânzărilor acestui brand în perioada următoare.