Secretul companiilor care debordează de energie şi inovaţie

Autor: Ziarul de Duminica 05.08.2010

Lynda Gratton
Puncte fierbinţi
Editura Publica

Punctele Fierbinţi sunt o marcă a companiilor de succes. Sunt locuri şi momente în care se lucrează în echipă, caracterizate prin inovaţie, productivitate şi entuziasm. Punctele Fierbinţi pot fi locuri de muncă, echipe, departamente, companii, fabrici, coridoare, cantine, conferinţe - locuri în care oamenii conlucrează creativ. Autoarea descrie cele patru calităţi determinante pe care trebuie să le posede o cultură organizaţională pentru a susţine apariţia Punctelor Fierbinţi. Analizează măsurile pe care liderii le pot lua pentru a le încuraja şi arată cum se ajunge, prin ele, la soluţii pentru rezolvarea problemelor dificile, pentru dezvoltarea unor produse mai bune şi pentru a oferi servicii de înaltă calitate. Într-o perioadă în care graniţele tradiţionale ale organizaţiei devin bariere în calea progresului, Gratton ne explică ce putem face chiar acum pentru a creşte probabilitatea apariţiei de Puncte Fierbinţi în orice organizaţie. Traducere din engleză de Raluca Cimpoiaşu.

"Lynda Gratton ne oferă perspective creative privind modalităţile de impulsionare şi umanizare a organizaţiilor. Puncte Fierbinţi este un manual al utilizatorului pentru organizaţia viitorului. Combină magistral teoria cu sfatul practic." (Dave Ulrich, profesor la Ross School of Business şi la University of Michigan)
"În contextul economiei globalizate, pentru a putea concura trebuie să colaborezi. Puncte Fierbinţi este un ghid practic şi detaliat al noii lumi cooperative." (Laura Tyson, profesor la Berkeley University)
"Companiile de succes mustesc de energie şi inovaţie. În această carte incitantă, care te pune pe gânduri, doamna profesor Gratton ne arată cât de important este acest lucru şi cum ceva atât de eteric poate fi înţeles şi se poate acţiona asupra lui cu rigoare." (Gary Hamel, profesor, autorul bestsellerului "În fruntea revoluţiei")