Berceanu a finalizat strategia de vânzare a CFR Marfă. Compania are 42.000 de vagoane şi peste 900 locomotive

Autor: Catalin Lupoaie 05.08.2010

Radu Berceanu, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii , a finalizat strategia de privatizare a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă C.F.R. Marfă, care va avea ca principal scop "maximizarea preţului ce poate fi obţinut din vânzarea pachetului de acţiuni deţinut de stat la această societate".

Berceanu a anunţat încă de anul trecut intenţia de a privatiza CFR Marfă, iar licitaţia va fi organizată anul viitor, mai ales în contextul în care Guvernul s-a angajat în luna mai faţă de Fondul Monetar Intenaţional şi Comisia Europeană să vândă pachetul majoritar al companiei feroviare.

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) va vinde integral compania prin metoda licitaţiei cu strigare. Garanţia de participare la licitaţie va reprezenta 20 % din valoarea nominală a pachetului de acţiuni scos la vânzare. Taxa de participare la licitaţie pentru fiecare investitor/grup de investitori care depune documente de participare este de 5 % din valoarea nominală a pachetului de acţiuni scos la vânzare.

În vederea aplicării strategiei de privatizare, la nivelul ministerului Transporturilor se va constitui o comisie de privatizare, compusă din 5 reprezentanţi ai MTI, unul al Ministreului Apărării Naţionale şi unul din partea Ministerului Finanţelor Publice.

CFR Marfă deţine un parc de material rulant de peste 42.000 de vagoane şi peste 900 locomotive. Societatea ocupa o cotă de piaţă de 49,2 % comparativ cu operatorii feroviari privaţi din România, apreciată în tone/km marfă transportată şi respectiv, 58 % apreciată în tone /km marfă încărcată, potrivit datelor furnizate de MTI. Cu un parc specializat de vagoane pentru transport cărbune - de cca 10.000 model Eacs si 4.900 model Fals - CFR Marfă este singura companie care dispune de suficient material rulant pentru a prelua la transport producţia naţională de cărbune. În primul trimestru al anului 2010, CFR Marfă a transportat 53 % din cărbunele de pe calea ferată, restul fiind transport pe auto (2,42 %), fluvial (9,13 %), maritim (23,66 %) şi operatori particulari feroviari (11,79 %).