După SUV-ul Duster, Dacia se pregăteşte să prezinte monovolumul anul viitor

Autor: Bogdan Alecu 05.08.2010

Automobile Dacia, cel de-al doilea constructor de pe piaţa locală, va lansa în 2012 primul monovolum (automobil pentru familie cu şapte sau opt locuri) din gama sa şi cel de-al şaptelea care va utiliza platforma Logan, potrivit francezilor de la caradisiac.fr.

Anul viitor, în cadrul Salonului Auto de la Geneva din luna martie, constructorul autohton va prezenta conceptul automobilului de familie, urmând aceeaşi strategie ca în cazul SUV-ului Duster, al cărui concept a fost prezentat tot la Geneva în 2009, cu un an înaintea prezentării versiunii de serie.

Cel mai probabil, monovolumul nu va fi produs în România, la Mioveni, ci în noua uzină din Tanger, Maroc, în care Renault va investi peste 1 miliard de euro şi care va avea o capacitate de producţie de 400.000 de maşini anual. Astfel, viitorul model Dacia va fi primul care va purta emblema constructorului autohton care nu va fi asamblat în România. Potrivit declaraţiilor anterioare ale lui Jacques Chauvet, preşedintele Dacia şi director Renault pentru regiunea Euromed, uzina din România a ajuns deja la capacitatea maximă de şase modele şi implicit viitoarele modele Dacia va trebui asamblate într-o altă uzină.

Spre deosebire de Duster, care a fost proiectat numai în proporţie de 50% de către inginerii de la Renault Technologie Roumanie, monovolumul ar putea fi primul model Dacia proiectat integral în România, în cadrul RTR. Aceştia deja au experienţa modelului Kangoo Express, o versiune alungită a utilitarei Renault, de la care monovolumul ar putea prelua platforma tehnică. Pe internet au apărut deja mai multe poze spion în care apar modele Logan MCV cu ampatament modificat - ceea ce reprezintă că viitorul şasiu al Dacia MPV se află deja în teste.

Tot în 2012 Dacia va lansa cea de-a doua generaţie a Logan, care se va produce tot la Mioveni şi pentru care furnizorii de pe piaţa locală deja se pregătesc.

Cel de-al treila model al Dacia care urmează a fi lansat este un model de clasă mică, ce va fi mai mic decât Sandero şi care se va apropia de conceptul maşinii de 5.000 de euro.

Ca şi monovolumul, Dacia City va fi cel mai probabil asamblată în Maroc, la viitoarea uzină din Tanger. Potrivit declaraţiilor lui Vincent Carre, directorul de marketing pentru Dacia la nivel global, acest model va avea o lungime de aproximativ 3,5-3,6 metri, iar în gama Dacia se va situa sub Sandero. Cel mai probabil, acesta va prelua elemente tehnice de la Renault Twingo, proiect aflat în prezent în responsabilitatea celor de la Renault Technologie Roumanie.