UPC surprinde cu o ofertă „patentată“ de RCS: telefonie fixă gratuită pentru clienţii de cablu

Autor: Adrian Stefan Seceleanu 05.08.2010

UPC, numărul doi pe piaţa locală de servicii TV, le va oferi gratuit servicii de telefonie fixă care ar costa în mod obişnuit 12,4 lei pe lună (TVA inclusă) clienţilor care semnează în această lună un contract pe unu sau doi ani pentru cablu TV analog sau digital.

Mutarea, neobişnuită pentru grupul UPC - care nu oferă, cel mai probabil, pe nicio altă piaţă din lume telefonie fixă gratuită -, reflectă atât concurenţa dură şi condiţiile economice dificile de pe piaţa locală, cât şi încercarea operatorului american de a marca puncte în lupta de imagine cu rivalii locali de la RCS&RDS.

Grupul RCS&RDS, care a introdus practic pe piaţă conceptul de telefonie fixă gratuită pentru clienţii de cablu TV, ajungând astfel în câţiva ani la peste un milion de utilizatori pe acest segment, a introdus în luna mai 2010 o taxă de mentenanţă de cinci lei pe lună pentru acest serviciu.

Introducerea taxei de mentenanţă a fost una dintre cele mai importante corecţii realizate de compania locală în politica sa de preţuri.

UPC a evitat o referire directă la această situaţie, dar a făcut aluzie la mutarea RCS&RDS în comunicatul de presă care anunţă telefonia fixă gratuită: "Noua ofertă nu implică alte taxe de mentenanţă sau tarife suplimentare pentru client".

De ce a lansat totuşi UPC această ofertă, prin care le oferă clienţilor fără costuri telefonia fixă? "Pe fondul unor schimbări majore la nivel macroeconomic, precum şi în piaţa de telefonie fixă, considerăm că decizia UPC de a lansa această ofertă nu poate fi decât una benefică pentru consumatorii români, nevoiţi în prezent să reducă din cheltuieli", afirmă Dragoş Militaru, care a venit de la Coca Cola pentru a prelua funcţia de director comercial al UPC.

El nu a oferit mai multe detalii, însă el se referă, cel mai probabil, la majorarea TVA la începutul lunii trecute şi la impactul pe care îl vor avea probabil asupra consumului disponibilizările şi reducerile de salarii din sectorul public.

UPC îşi protejează cu asemenea oferte şi poziţia secundă pe piaţa TV, atacată puternic de rivalii de la Romtelecom.

UPC, companie deţinută de grupul american Liberty Global, a obţinut anul trecut venituri de 116 mil. euro, potrivit datelor de la Registrul Comerţului.