UPDATE: Reacţia Dacia la testul "elanului": Testul nu respectă normele agreate de constructorii auto
Oficialii Dacia susţin că testele realizate de olandezii de la
publicaţia Autokampioen nu se înscriu în linia celor agreate de
constructorii auto, fiind deosebit de dure şi depăşind cu mult
situaţiile reale pe care un şofer le poate întâlni pe şosea.
Aceştia au realizat un test al "elanului" în care SUV-ul Duster 4x2
fără sistemul de control electronic al stabilităţii ESP, are
tendinţa de a se ridica pe două roţi şi de a nu păstra traiectoria
impusă de cel de la volan în condiţiile evitării bruşe a unui
obstacol la o viteză de 65 km/h. În aceleaşi condiţii, modelul 4x4
cu ESP oferă un comportament neutru, fără riscul unei posibile
răsturnări în aceleleaşi condiţii.
"Dacia Duster a fost conceput pentru a avea un comportament rutier
perfect sigur şi sănătos, indiferent că este sau nu echipat cu
sistemul ESP. Specialiţtii Renault au fost pe pistele de teste ale
Autokampioen. În prezenţa echipelor de la Autokampioen piloţii
noştri au trecut testul precizat de publicaşie, respectând cu totul
protocolul. Duster a reuşit să treacă peste acest test. Totuşi,
asemenea majorităţii SUV-urilor concurente ar putea eventual să
atingă unele dintre marcajele testului, dar în niciun caz să
prezintă vreun risc de răsturnare, aşa cum sugerează publicaţia.
Dacia Duster atât în versiunea 4x2 cât şi 4x4 trece cu succes peste
diferitele teste standard de evitare (a marcajelor) la care a fost
supus (Glenning, fish-hook NHTSA (SUA), ISO, VDA) şi care corespund
unor situaţii reale de condus. Condiţiile testului de evitare
propus de Autokampioen sunt deosebit de severe şi nu corespund
testelor standard agreate de majoritatea constructorilor", au
declarat oficialii Dacia. Aceeaşi situaţie s-a întâlnit şi în cazul
testului "elanului" realizat de nemţii de la ADAC (echivalentul
german al Automobil Club Român) au răsturnat un Logan, făără a
respecta standardele unui astfel de test (maşina era echipată cu
trei jante din aliaj şi una din tablă, "detaliu" care modifica
repartiţia de mase).
Din luna noiembrie a anului viitor Uniunea Europeană a decis ca
toate maşinile noi să fie echipate cu sistem de control electronic
al stabilităţii ESP