UPDATE: Reacţia Dacia la testul "elanului": Testul nu respectă normele agreate de constructorii auto

Autor: Bogdan Alecu 08.08.2010

Oficialii Dacia susţin că testele realizate de olandezii de la publicaţia Autokampioen nu se înscriu în linia celor agreate de constructorii auto, fiind deosebit de dure şi depăşind cu mult situaţiile reale pe care un şofer le poate întâlni pe şosea. Aceştia au realizat un test al "elanului" în care SUV-ul Duster 4x2 fără sistemul de control electronic al stabilităţii ESP, are tendinţa de a se ridica pe două roţi şi de a nu păstra traiectoria impusă de cel de la volan în condiţiile evitării bruşe a unui obstacol la o viteză de 65 km/h. În aceleaşi condiţii, modelul 4x4 cu ESP oferă un comportament neutru, fără riscul unei posibile răsturnări în aceleleaşi condiţii.

"Dacia Duster a fost conceput pentru a avea un comportament rutier perfect sigur şi sănătos, indiferent că este sau nu echipat cu sistemul ESP. Specialiţtii Renault au fost pe pistele de teste ale Autokampioen. În prezenţa echipelor de la Autokampioen piloţii noştri au trecut testul precizat de publicaşie, respectând cu totul protocolul. Duster a reuşit să treacă peste acest test. Totuşi, asemenea majorităţii SUV-urilor concurente ar putea eventual să atingă unele dintre marcajele testului, dar în niciun caz să prezintă vreun risc de răsturnare, aşa cum sugerează publicaţia. Dacia Duster atât în versiunea 4x2 cât şi 4x4 trece cu succes peste diferitele teste standard de evitare (a marcajelor) la care a fost supus (Glenning, fish-hook NHTSA (SUA), ISO, VDA) şi care corespund unor situaţii reale de condus. Condiţiile testului de evitare propus de Autokampioen sunt deosebit de severe şi nu corespund testelor standard agreate de majoritatea constructorilor", au declarat oficialii Dacia. Aceeaşi situaţie s-a întâlnit şi în cazul testului "elanului" realizat de nemţii de la ADAC (echivalentul german al Automobil Club Român) au răsturnat un Logan, făără a respecta standardele unui astfel de test (maşina era echipată cu trei jante din aliaj şi una din tablă, "detaliu" care modifica repartiţia de mase).
Din luna noiembrie a anului viitor Uniunea Europeană a decis ca toate maşinile noi să fie echipate cu sistem de control electronic al stabilităţii ESP