Un site care produce peste 5.700 de articole pe zi vrea 125 mil. $ din listarea la bursă
Demand Media, companie specializată în dezvoltarea de conţinut
pentru site-uri şi înregistrare de domenii web, vrea să obţină 125
de milioane de dolari din listarea la bursă, relatează The Wall
Street Journal.
Compania, condusă în prezent de Richard Rosenblatt, fostul
preşedinte al reţelei de socializare MySpace, produce ştiri şi
materiale video cu diferite teme, care sunt postate atât pe
site-urile proprii (aşa cum este eHow.com), cât şi pe cele deţinute
de alte companii, precum Youtube. Salariul lui Rosenblatt, care a
vândut în 2005 MySpace către News Corporation, compania media
deţinută de Rupert Murdoch, s-a ridicat anul trecut la 4,67
milioane de dolari. Demand Media are 550 de angajaţi. Documentele
depuse la Securities and Exchange Commission (SEC), agenţia de
reglementare a pieţei de capital din Statele Unite, nu oferă
detalii despre pachetul de acţiuni care va fi listat, dar diferite
surse susţin că prin listarea la bursă compania ar urma să fie
evaluată la 1,5 miliarde de dolari. Pe segmentul de conţinut,
modelul de business al companiei constă în producţia la scară largă
de conţinut (articole sau materiale video) pe teme care sunt
stabilite în funcţie de interesul consumatorilor.
Pentru a stabili ce subiecte sunt de interes pentru utilizatori,
compania analizează date obţinute din mii de surse, de la căutări
pe internet până la informaţiile colectate de reţelele de
publicitate online. Compania foloseşte şi datele obţinute din cea
de-a doua linie de business, înregistrarea de domenii. Compania
administrează peste 10 milioane de domenii. Articolele şi
materialele video nu sunt realizate de cei 550 de angajaţi, ci de
colaboratori. Compania stabileşte temele de interes, care sunt apoi
"revendicate" de cei aproximativ 10.000 de freelanceri care
colaborează cu Demand Media. Dacă propunerea de articol a unui
freelancer este acceptată, el scrie textul şi este apoi plătit cu
un eurocent pe cuvânt. În medie, peste 5.700 de articole sunt
scrise zilnic pentru companie, potrivit documentelor depuse la SEC.
Însă calitatea articolelor produse de colaboratorii companiei a
fost adesea criticată în special de grupuri de media tradiţionale.
Demand Media a avut în primul semestru pierderi de 22,3 milioane de
dolari la afaceri de 114 milioane de dolari. Surse din companie
estimează afaceri de 250 de milioane de dolari pentru acest an.
Anul trecut Demand Media a raportat venituri de 198 de milioane de
dolari şi o pierdere netă de 18 milioane de dolari. De la începerea
activităţii în 2006, compania a strâns finanţări de 355 mil.
dolari. Printre investitorii Demand Media se numără firmele de
private equity Oak Investment Partners, Spectrum Equity Investors
şi W Capital Partners.
Demand Media este, ca şi Yahoo, o companie care încearcă să
dezvolte un model ieftin de dezvoltare a conţinutului online.
Compania este pe locul 17 în topul celor mai mari firme online din
SUA, cu 54,6 milioane de vizitatori unici în iunie. Băncile de
investiţii Goldman Sachs şi Morgan Stanley conduc listarea la bursă
a companiei, care va fi subscrisă şi de UBS, Allen & Co.,
Jefferies & Co., Stifel Nicolaus Weisel, RBC Capital Markets,
Pacific Crest Securities, Raine Securities şi JMP Securities.