Revista Fortune: S-a terminat era Google?
Revista americană Fortune abordează în ultimul număr problemele
Google, cel mai popular motor de căutare din lume, a cărui
principală linie de business îşi încetineşte creşterea. De
asemenea, compania se confruntă cu adversari din ce în ce mai mari,
precum Facebook.
Totul se întâmplă în mare parte din cauza propriului succes al
Google, comentează revista americană, potrivit căreia odată ce
domini un domeniu atât de vast - Google are o cotă de 64% din toată
piaţa de căutări online din SUA - este greu să mai obţii rate
importante de creştere. De asemenea, piaţa s-a schimbat foarte
mult. Au apărut concurenţi precum Bing, motorul de căutare al
Microsoft, cel mai mare producător de software din lume. În ultimii
ani, Google s-a concentrat pe achiziţii, cele mai importante fiind
cumpărarea site-ului de videosharing YouTube, cu 1,6 miliarde de
dolari, sau a platformei de publicitate pentru telefoane mobile
AdMob pentru 750 de milioane de dolari. Cu toate acestea, niciuna
dintre noile companii nu au reuşit să diversifice linia de venituri
de 23 de miliarde de dolari pe an a gigantului online. Google încă
se concentrează pe căutările online şi pe sistemele AdWords şi
AdSense, prin care companiile îşi pot face reclamă pe site-ul
Google.
"Google nu mai este cea mai hot companie de pe piaţă. Acţiunile lor
au rămas la acelaşi nivel de 5-6 ani. Cum poţi să spui că eşti
lider cu o performanţă mediocră? Google trebuie neapărat să se
orienteze către altceva şi repede", spune Marc Nebioff, CEO al
companiei de IT Salesforce.com.
Potrivit Fortune, cel mai mare "duşman" al Google este Facebook,
care poate fi un substitut pentru căutările online, dar şi pentru
companiile care vor să-şi facă reclamă. Spre exemplu, Facebook are
o cotă de 16% din piaţa de publicitate online din SUA, evaluată
la
9 miliarde de dolari, potrivit companiei de cercetare
ComScore.
Companiile îşi mută atenţia spre reţelele de socializare, în
condiţiile în care numărul de utilizatori a ajuns la câteva sute de
milioane.