De ce a rămas Google România fără şef doi ani: piaţa e mică, cu puţini manageri cu experienţă
Valoarea redusă a pieţei de publicitate online din România şi
numărul redus de manageri profesionişti din industria online
reprezintă, cel mai probabil, motivul care a determinat Google să
nu îşi numească, după o căutare de doi ani, un nou director pentru
operaţiunile locale, spun pentru ZF doi dintre cei mai cunoscuţi
manageri locali din industria internet.
"Faptul că Google nu şi-a găsit un country manager pentru România
se explică pe de o parte prin ştacheta foarte ridicată a celor de
la Google, iar pe de altă parte prin lipsa de profesionişti în
sectorul online românesc: deocamdată suntem o industrie condusă de
antreprenori, nu am avut timp să dezvoltăm manageri profesionişti",
spune Călin Fusu, directorul Neogen, una dintre cele mai mari
companii locale. "Google nu-şi doreşte un antreprenor, ci un
manager", a explicat Fusu.
"Cred că Google nici nu a ajuns la cine ar fi potrivit şi nici nu
este hotărâtă să facă pasul decisiv ţinând cont de dimensiunea
pieţei din România", a declarat şi Orlando Nicoară, directorul
general al Apropo Media, cel mai mare publisher online din România,
cu afaceri de 3,1 mil. euro anul trecut. Nicoară estimează că
afacerile Google în România pot fi estimate la cel puţin 3 mil.
euro în 2009. Anunţurile Google pentru angajarea unui country
manager în România au apărut atât pe secţiunea dedicată joburilor a
companiei americane, cât şi pe site-uri locale de recrutare,
începând cu anul 2008, când postul a devenit vacant. Radu
Tudorache, fostul reprezentant al Google în România, lucrează acum
pentru Romtelecom.
Perioada lungă în care a apărut anunţul de recrutare, fără ca
postul să fie ocupat, a generat inclusiv suspiciunea că anunţul nu
ar fi real.
Călin Fusu, care gestionează şi site-ul local de recrutare
Bestjobs, susţine însă că anunţul Google este real, iar americanii
au plătit pentru apariţia lui. Anunţul a fost postat pe 2 august,
iar Google a plătit între 89 şi 299 de euro, potrivit
reprezentanţilor BestJobs. Potrivit anunţului de angajare, cel care
va primi job-ul se va ocupa de dezvoltarea operaţiunilor Google, de
vânzări şi marketing, dar şi de dezvoltarea strategiei companiei în
România. Candidatul trebuie să aibă experienţă în domeniul
vânzărilor şi managementului şi să vorbească fluent engleza.
Gigantul online mai are trei anunţuri pe site-ul de recrutare
Bestjobs, pentru posturi în domeniul vânzărilor pentru sediul din
Wroclaw în Polonia.
Reprezentanţii Google au precizat la începutul acestei săptămâni
pentru ZF că firma americană şi-ar putea deschide la un moment dat
un birou la Bucureşti, dar nu există în prezent o decizie clară în
acest sens.