De ce a rămas Google România fără şef doi ani: piaţa e mică, cu puţini manageri cu experienţă

Autor: Magraon Andreea 10.08.2010

Valoarea redusă a pieţei de publicitate online din România şi numărul redus de manageri profesionişti din industria online reprezintă, cel mai probabil, motivul care a determinat Google să nu îşi numească, după o căutare de doi ani, un nou director pentru operaţiunile locale, spun pentru ZF doi dintre cei mai cunoscuţi manageri locali din industria internet.
"Faptul că Google nu şi-a găsit un country manager pentru România se explică pe de o parte prin ştacheta foarte ridicată a celor de la Google, iar pe de altă parte prin lipsa de profesionişti în sectorul online românesc: deocamdată suntem o industrie condusă de antreprenori, nu am avut timp să dezvoltăm manageri profesionişti", spune Călin Fusu, directorul Neogen, una dintre cele mai mari companii locale. "Google nu-şi doreşte un antreprenor, ci un manager", a explicat Fusu.
"Cred că Google nici nu a ajuns la cine ar fi potrivit şi nici nu este hotărâtă să facă pasul decisiv ţinând cont de dimensiunea pieţei din România", a declarat şi Orlando Nicoară, directorul general al Apropo Media, cel mai mare publisher online din România, cu afaceri de 3,1 mil. euro anul trecut. Nicoară estimează că afacerile Google în România pot fi estimate la cel puţin 3 mil. euro în 2009. Anunţurile Google pentru angajarea unui country manager în România au apărut atât pe secţiunea dedicată joburilor a companiei americane, cât şi pe site-uri locale de recrutare, începând cu anul 2008, când postul a devenit vacant. Radu Tudorache, fostul reprezentant al Google în România, lucrează acum pentru Romtelecom.
Perioada lungă în care a apărut anunţul de recrutare, fără ca postul să fie ocupat, a generat inclusiv suspiciunea că anunţul nu ar fi real.
Călin Fusu, care gestionează şi site-ul local de recrutare Bestjobs, susţine însă că anunţul Google este real, iar americanii au plătit pentru apariţia lui. Anunţul a fost postat pe 2 august, iar Google a plătit între 89 şi 299 de euro, potrivit reprezentanţilor BestJobs. Potrivit anunţului de angajare, cel care va primi job-ul se va ocupa de dezvoltarea operaţiunilor Google, de vânzări şi marketing, dar şi de dezvoltarea strategiei companiei în România. Candidatul trebuie să aibă experienţă în domeniul vânzărilor şi managementului şi să vorbească fluent engleza.
Gigantul online mai are trei anunţuri pe site-ul de recrutare Bestjobs, pentru posturi în domeniul vânzărilor pentru sediul din Wroclaw în Polonia.
Reprezentanţii Google au precizat la începutul acestei săptămâni pentru ZF că firma americană şi-ar putea deschide la un moment dat un birou la Bucureşti, dar nu există în prezent o decizie clară în acest sens.