Cosmote caută creşterea reducând tarifele: După prima scădere a bazei de clienţi de la relansarea din 2005, operatorul umblă la tarife
Cosmote, numărul trei pe piaţa locală de telefonie mobilă, şi-a
relansat oferta de abonamente mărind, pentru clienţii noi care
semnează contracte pe doi ani, numărul de minute de apeluri şi
SMS-uri care pot fi folosite în reţea.
Clienţii noi ai Cosmote care aleg un abonament cu o valoare lunară
mai mică de 8 euro (fără TVA) vor beneficia de dublul minutelor şi
SMS-urilor în reţea incluse în mod obişnuit în planul tarifar şi în
extraopţiuni pentru primele şase luni de contract. Pentru
utilizatorii care aleg până la 30 septembrie 2010 un abonament cu o
valoare lunară mai mare sau egală cu 8 euro (fără TVA) Cosmote
oferă minute şi SMS-uri în reţea nelimitat pentru primele şase luni
de contract. Până pe 31 august 2010, bonusul nelimitat sau oferta
dublată cu minute în reţea incluse pot fi folosite şi pentru
apelurile către reţeaua de telefonie fixă a Romtelecom.
Compania a redus de la 2,99 de euro (fară TVA) la 2,01 euro (fără
TVA) pe lună tariful extraopţiunii "web'n'walk", care asigură acces
la internet de pe telefonul mobil.
Cosmote România a înregistrat în al doilea trimestru prima scădere
a numărului de clienţi de la relansarea operaţiunilor companiei, în
decembrie 2005. Numărul total de clienţi al companiei a scăzut faţă
de luna martie cu aproape 1% (67.000 de clienţi).
Cosmote a lansat în primăvara acestui an noua ofertă de abonamente,
care are o structură modulară, care le permite clienţilor să adauge
la un plan standard mai multe minute de apeluri şi SMS-uri în reţea
sau către alţi operatori de comunicaţii. Abonamentul standard are
un cost lunar de 5,58 euro şi include 50 de minute de apeluri către
numere naţionale (sau internaţionale de fix) şi 500 de minute şi
500 de SMS-uri în reţeaua Cosmote. Clienţii pot cumpăra pachete
suplimentare de apeluri şi SMS-uri, plătind o taxă suplimentară pe
lângă tariful standard.
Cosmote a înregistrat în al doilea trimestru venituri de 115 mil.
euro, în creştere cu 6,3% faţă de anul trecut. Veniturile au
crescut uşor (0,2 mil. euro) şi faţă de primul trimestru, când
încasările au fost de 114,8 mil. euro. Aproape 20% din numărul de
utilizatori au contracte de abonament, potrivit Cosmote. Profitul
operaţional (EBITDA) a fost de 18,7 mil. euro, în scădere cu 11,8
faţă de anul precedent. Împreună cu Zapp numărul de clienţi de la
finele lunii iunie a fost de 7,09 milioane - în creştere cu 12%
faţă de anul trecut, dar în scădere uşoară faţă de martie 2010.