Asesoft, Omnilogic şi un fost director de la Comunicaţii, contract IT de 5 milioane de euro

Autor: Adrian Seceleanu 11.08.2010

Două companii deţinute de Sebastian Ghiţă şi Gabriel Marin, unii dintre cei mai puternici antreprenori locali IT, şi firma de consultanţă deţinută de Corina Petrescu, fost director în Ministerul Comunicaţiilor în timpul guvernului Adrian Năstase, au câştigat un contract cu o valoare de aproape 5 mil. euro cu o instituţie aflată în subordinea Ministerului Comunicaţiilor, care presupune crearea unei platforme pentru integrarea serviciilor de e-guvernare în sistemul electronic naţional.
Proiectul este co-finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională, valoarea totală fiind de 20,6 mil. lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă reprezintă 16,6 mil. lei (fără TVA). Contractul este semnat între Centrul Naţional "România Digitală" (fosta Agenţie pentru Serviciile Societăţii Informa­ţio­nale) şi companiile TeamNet International (Asesoft), Software Development & Con­sulting (Omnilogic) şi CP Consultant Services.
Proiectul va avea o durată de 23 de luni şi are ca obiectiv "creşterea calităţii serviciilor furnizate de administraţia publică centrală către cetăţeni, mediul de afaceri şi instituţiile publice". În caietul de sarcini durata prevăzută de implementare era de 9 luni de zile.
Consorţiul câştigător ar urma să realizeze un "Punct de Contact Unic electronic", la care trebuie conectate autorităţile competente şi prin intermediul căruia cetăţenii sau companii trebuie să poată îndeplini de la distanţă, prin mijloace electronice, toate procedurile şi formalităţile necesare înregistrării, autorizării şi desfăşurării unei activităţi de prestare de servicii pe teritoriul României. Potrivit caietului de sarcini, punctul de contact unic le va permite firmelor, printre altele, să consulte legislaţia naţională şi comunitară, împărţită pe sectoare de activitate, să poată identifica cu uşurinţă toate procedurile şi formalităţile cerute de eventualele iniţiative legislative. Sistemul IT implementat de cele trei firme româneşti trebuie să asigure accesul anual pentru cel puţin 700.000 de utilizatori. Proiectul ar trebui să ajute Executivul să-şi respecte inclusiv obiectivele restante, prevăzute în "Programul Naţional de Reforme şi a Planului extins de Acţiuni, 2008-2009", aşa cum este implementarea principiilor conceptului "One-Stop Shop" în guvernarea electronică. Caietul de sarcini prezintă atât în limba română, cât şi în limba engleză mai multe "arhitecturi conceptuale" ale viitorului sistem IT şi o listă extinsă de funcţionalităţi care ar putea fi obţinute odată cu realizarea lui. Docu­mentaţia prezintă la nivel general funcţiile viitoare ale sistemului IT, evitând să precizeze - prin formulări de tipul "autorităţi competente", spre exemplu, nume de instituţii care vor fi conectate şi care vor furniza electronic diferite autorizaţii. De altfel, funcţionalităţile concrete ale sistemului vor fi în final cele propuse de consorţiul celor trei firme care au câştigat contractul. Oferta câştigătoare nu este prezentată momentan pe sistemul e-licitatie.
Ceea ce rezultă însă clar din caietul de sarcini este că firmele câştigătoare va trebui să cumpere patru servere, un sistem de stocare şi să realizeze, printre altele, 2 spoturi radio,
2 spoturi TV, 100.000 de pliante, 50 de autocolante şi 2 evenimente cu 30, respectiv 100 de participanţi.

Cine a câŞtigat

n TeamNet International - companie care face parte din grupul Asesoft, cu afaceri de 12,8 milioane de euro şi un profit brut de un milion de euro în 2009
n Software Development & Consulting - companie de soft cumpărată de Omnilogic, cu afaceri de 12 milioane de euro şi un profit de 0,3 milioane de euro anul trecut
n CP Consultants - firma unui director din Ministerul Comunicaţiilor în guvernul Adrian Năstase, cu afaceri de 0,86 milioane de euro şi un profit de 0,16 milioane de euro. Compania a fost implicată în 2009 în contracte de 1,5 milioane de euro pentru Ministerul Comunicaţiilor