Exclusiv online: De ce au ajuns maşinile de lux să se devalorizeze cu o treime pe an
Automobilele de lux, care noi au preţuri de pornire de peste
100.000 de euro au ajuns să se tranzacţioneze pe piaţa second-hand
chiar şi şi la o treime din preţ după trei ani.
Spre exemplu, pe piaţa second-hand se poate achiziţiona un Audi S8,
vârful de gamă al limuzinei de lux A8, cu mai puţin de 40.000 de
euro în condiţiile în care maşina are mai puţin de trei ani vechime
şi 70.000 de kilometri parcurşi. Nouă, acest model avea în 2007 un
preţ de peste 150.000 de euro, în condiţiile în care maşina dispune
de un motor V10 de 5,2 litri şi 450 CP. Pe de altă parte, pentru un
astfel de automobil impozitul anual depăşeşte nivelul de 7.500 de
lei.
Acelaşi model, Audi S8 dar fabricat în 2008 şi cu 80.000 km
parcurşi, se vinde la mâna a doua cu 51.000 de euro, adică cu
aproape 30% din preţul iniţial.
Aceeaşi devalorizare accentuată o întâlnim şi în cazul SUV-urilor
de lux. Spre exemplu, un Porsche Cayenne S din 2008 cu 35.000 km
din generaţia anterioară are un preţ de 37.000 de euro, adică mai
puţin de jumătate din valoarea de nou, proprietarul înregistrând
astfel o pierdere de peste 20.000 de euro pe an numai din
devalorizare.
Avantajul acestor automobile îl reprezintă faptul că devalorizarea
ulterioară va fi mult mai mică pentru viitorul proprietar, de cel
mult 5-10.000 de euro pe an, adică de aproape patru ori mai mică
decât cea suportată de primul proprietar.
În contextul economic actual, în primul an de la achiziţie o maşină
îşi poate pierde până la 30% din valoare, potrivit declaraţiilor
lui Radu Cristian, directorul de marketing al Trust Motors,
importatorul Peugeot pe piaţa locală.
În acest context, din totalul celor 300.000 de maşini înmatriculate
sau reînmatriculate în primul semestru al acestui an, 260.000
reprezintă automobile second-hand - 76.000 importate iar restul
tranzacţionate pe piaţa internă.
În topul mărcilor importate la mâna a doua se află mărcile germane,
Volkswagen, Opel şi Ford, dar şi brandurile premium BMW, Audi şi
Mercedes-Benz.