Antibiotice a ajuns cu Ampicilina până în SUA

Autor: Ioana David 12.08.2010

Producătorul de medicamente Antibiotice din Iaşi, unul din principalii jucători din industria de profil, a înregistrat în primele şase luni ale acestui an un profit net de 17,2 mil. lei (4,2 mil. euro), în creştere cu aproape 15% comparativ cu intervalul similar din 2009. La finalul primului semestru, cifra de afaceri a fost de 115,8 mil. lei (27,6 mil. euro), cu 7,2% mai mult faţă de acelaşi interval din 2009.
"În perioada primului semestru al anului 2010 s-a aplicat un program de reducere a cheltuielilor cu serviciile şi alte cheltuieli de exploatare ducând la reducerea acestora cu 3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, pe fondul creşterii cifrei de afaceri cu 7,2%", au precizat reprezentanţii Antibiotice. Profitul din exploatare al companiei s-a majorat cu 40% în acest interval.

Exporturile, plus de 35%
Evoluţia cifrei de afaceri a fost determinată într-o proporţie im­portantă de exporturi care au crescut cu 35%, la circa 26 mil. lei (6,3 mil. euro). Pe de altă parte, pe piaţa internă vânzările s-au ridicat la 89,9 mil. lei, cu 1,2% mai mari.
În ceea ce priveşte exporturile, compania a obţinut autorizările ne­ce­sare de la FDA (Food and Drug Administration, autoritatea de reglementare din SUA - n.red.) pentru a începe livrările în SUA de Ampicilină injectabilă. În primul semestru Antibotice a livrat aproximativ 370.000 de flacoane pe această piaţă.
"În următorii trei ani, Antibiotice are în vedere dezvoltarea de proiecte internaţionale cu opt parteneri, ce vor conduce la creşterea importantă a exporturilor", se mai arată în raportul companiei.
În 2009 exporturile au generat 18,5% din veniturile Antibiotice, dar compania are ca obiectiv ca în următorii trei ani să ajungă la 25% pentru a reduce gradul de dependenţă de piaţa internă.
Majoritatea producătorilor locali de medicamente se uită către exporturi în această perioadă şi îşi intensifică livrările către pieţele externe. Exporturile româneşti de medicamente sunt estimate la sub 100 mil. euro anul acesta şi sunt incomparabil mai mici decât importurile, care se situează anual la 1,7 mld. euro.

Lansări de peste 80 de produse în 2010-2012
În intervalul 2010-2012, compania şi-a propus lansarea a 64 de produse care se eliberează pe bază de prescripţie medicală, dar şi
17 medicamente fără prescripţie şi suplimente alimentare. Acesta este cel mai susţinut ritm de lansări anunţat de o companie farmaceutică.
"Până la sfârşitul anului 2010, Antibiotice urmăreşte să atingă o creştere a cifrei de afaceri de 10%, precum şi de 18% a vânzărilor în piaţa internă (din distribuţie în farmacii), păstrându-şi locul patru în topul producătorilor de medicamente generice din România, precum şi accelerarea vânzărilor la export", se mai arată în raportul Antibiotice.
Piaţa de medicamente a crescut cu 19% în primele şase luni ale anului, până la aproximativ 1,3 mld. euro.