Antibiotice a ajuns cu Ampicilina până în SUA
Producătorul de medicamente Antibiotice din Iaşi, unul din
principalii jucători din industria de profil, a înregistrat în
primele şase luni ale acestui an un profit net de 17,2 mil. lei
(4,2 mil. euro), în creştere cu aproape 15% comparativ cu
intervalul similar din 2009. La finalul primului semestru, cifra de
afaceri a fost de 115,8 mil. lei (27,6 mil. euro), cu 7,2% mai mult
faţă de acelaşi interval din 2009.
"În perioada primului semestru al anului 2010 s-a aplicat un
program de reducere a cheltuielilor cu serviciile şi alte
cheltuieli de exploatare ducând la reducerea acestora cu 3% faţă de
aceeaşi perioadă a anului trecut, pe fondul creşterii cifrei de
afaceri cu 7,2%", au precizat reprezentanţii Antibiotice. Profitul
din exploatare al companiei s-a majorat cu 40% în acest
interval.
Exporturile, plus de 35%
Evoluţia cifrei de afaceri a fost determinată într-o proporţie
importantă de exporturi care au crescut cu 35%, la circa 26 mil.
lei (6,3 mil. euro). Pe de altă parte, pe piaţa internă vânzările
s-au ridicat la 89,9 mil. lei, cu 1,2% mai mari.
În ceea ce priveşte exporturile, compania a obţinut autorizările
necesare de la FDA (Food and Drug Administration, autoritatea de
reglementare din SUA - n.red.) pentru a începe livrările în SUA de
Ampicilină injectabilă. În primul semestru Antibotice a livrat
aproximativ 370.000 de flacoane pe această piaţă.
"În următorii trei ani, Antibiotice are în vedere dezvoltarea de
proiecte internaţionale cu opt parteneri, ce vor conduce la
creşterea importantă a exporturilor", se mai arată în raportul
companiei.
În 2009 exporturile au generat 18,5% din veniturile Antibiotice,
dar compania are ca obiectiv ca în următorii trei ani să ajungă la
25% pentru a reduce gradul de dependenţă de piaţa internă.
Majoritatea producătorilor locali de medicamente se uită către
exporturi în această perioadă şi îşi intensifică livrările către
pieţele externe. Exporturile româneşti de medicamente sunt estimate
la sub 100 mil. euro anul acesta şi sunt incomparabil mai mici
decât importurile, care se situează anual la 1,7 mld. euro.
Lansări de peste 80 de produse în
2010-2012
În intervalul 2010-2012, compania şi-a propus lansarea a 64 de
produse care se eliberează pe bază de prescripţie medicală, dar
şi
17 medicamente fără prescripţie şi suplimente alimentare. Acesta
este cel mai susţinut ritm de lansări anunţat de o companie
farmaceutică.
"Până la sfârşitul anului 2010, Antibiotice urmăreşte să atingă o
creştere a cifrei de afaceri de 10%, precum şi de 18% a vânzărilor
în piaţa internă (din distribuţie în farmacii), păstrându-şi locul
patru în topul producătorilor de medicamente generice din România,
precum şi accelerarea vânzărilor la export", se mai arată în
raportul Antibiotice.
Piaţa de medicamente a crescut cu 19% în primele şase luni ale
anului, până la aproximativ 1,3 mld. euro.