Finlandezii de la Nokia continuă să le cedeze cotă de piaţă rivalilor
Cota de piaţă a Nokia, cel mai mare producător de telefoane
mobile din lume, a scăzut cu 7 procente în al doilea trimestru al
anului, la 34,2%, cu 111,4 milioane de unităţi vândute, faţă de
105,4 milioane în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit
ultimului raport al companiei de cercetare Gartner, citat de
Bloomberg.
Vânzările de telefoane inteligente (smartphone-uri) a crescut cu
50% în aceeaşi perioadă, de trei ori mai mult decât creşterea
întregii pieţe, se mai arată în raportul Gartner. Nokia, al cărei
management se află sub presiune din cauza rezultatelor financiare
în scădere şi a faptului că pierde teren în faţa adversarilor, a
avut în primul semestru o scădere de peste 10% pe piaţa totală a
telefoanelor mobile.
De asemenea, Android, sistemul de operare dezvoltat de Google, cel
mai popular motor de căutare din lume, l-a devansat pe cel al
iPhone, devenind ce-a de-a treia mare platformă pentru telefoane
mobile după Symbian a Nokia şi cea pentru BlackBerry, al
canadienilor de la Research In Motion (RIM). Acesta din urmă a
atins o cotă de 17,2%. Producătorii sud-coreeni LG şi Samsung au
telefoane care funcţionează cu Android. Samsung s-a aflat pe locul
doi, cu 65 de milioane de unităţi vândute şi o cotă de 20,1%, fiind
urmat de LG, care are o cotă de 9 procente. Android a crescut
puternic după ce a fost adoptat de mulţi producători de telefoane
mobile, care au lansat modele la preţuri accesibile, potrivit
Carolinei Milanesi, cercetător la Gartner Marea Britanie.
"Executivii de la Nokia trebuie să atragă mai mulţi producători de
telefoane mobile (pentru platforma Symbian - n. red.) prin
revizuirea strategiei şi îmbunătăţirea comunicării", susţin
reprezentanţii Gartner. Sistemul de operare al Apple este pe locul
4 în topul platformelor de operare cu o cotă de 14,2 procente, în
contextul lansării iPhone 4.
Întreaga piaţă de telefoane mobile a crescut cu 13,8%, la 325,6
milioane de unităţi, datorită scăderii preţurilor pe fondul
competiţiei dure dintre producători. Apple, cu o cotă de 2,7%, s-a
clasat pe locul şapte în topul producătorilor de telefoane mobile,
după Motorola, a cărui cotă a scăzut la 2,8%, cu 9,1 milioane de
unităţi vândute. La rândul său, Sony Ericsson a avut o cotă de
3,4%, în scădere cu 28 de procente.