Finlandezii de la Nokia continuă să le cedeze cotă de piaţă rivalilor

Autor: Magraon Andreea 12.08.2010

Cota de piaţă a Nokia, cel mai mare producător de telefoane mobile din lume, a scăzut cu 7 procente în al doilea trimestru al anului, la 34,2%, cu 111,4 milioane de unităţi vândute, faţă de 105,4 milioane în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit ultimului raport al companiei de cercetare Gartner, citat de Bloom­berg.
Vânzările de telefoane inteligente (smart­phone-uri) a crescut cu 50% în aceeaşi perioadă, de trei ori mai mult decât creşterea întregii pieţe, se mai arată în raportul Gartner. Nokia, al cărei management se află sub presiune din cauza rezultatelor financiare în scădere şi a faptului că pierde teren în faţa adversarilor, a avut în primul semestru o scădere de peste 10% pe piaţa totală a telefoanelor mobile.
De asemenea, An­droid, sistemul de operare dezvoltat de Google, cel mai popular motor de căutare din lume, l-a devansat pe cel al iPhone, devenind ce-a de-a treia mare platformă pentru telefoane mobile după Symbian a Nokia şi cea pentru BlackBerry, al canadienilor de la Research In Motion (RIM). Acesta din urmă a atins o cotă de 17,2%. Producătorii sud-coreeni LG şi Samsung au telefoane care funcţionează cu Android. Samsung s-a aflat pe locul doi, cu 65 de milioane de unităţi vândute şi o cotă de 20,1%, fiind urmat de LG, care are o cotă de 9 procente. Android a crescut puternic după ce a fost adoptat de mulţi producători de telefoane mobile, care au lansat modele la preţuri accesibile, potrivit Carolinei Milanesi, cercetător la Gart­ner Marea Britanie.
"Executivii de la Nokia trebuie să atragă mai mulţi producători de telefoane mobile (pentru platforma Sym­bian - n. red.) prin revizuirea strategiei şi îmbună­tăţirea comunicării", susţin reprezentanţii Gartner. Sistemul de operare al Apple este pe locul 4 în topul platformelor de operare cu o cotă de 14,2 procente, în contextul lansării iPhone 4.
Întreaga piaţă de telefoane mobile a crescut cu 13,8%, la 325,6 milioane de unităţi, datorită scăderii preţurilor pe fondul competiţiei dure dintre produ­cători. Apple, cu o cotă de 2,7%, s-a clasat pe locul şapte în topul producătorilor de telefoane mobile, după Motorola, a cărui cotă a scăzut la 2,8%, cu 9,1 milioane de unităţi vândute. La rândul său, Sony Ericsson a avut o cotă de 3,4%, în scădere cu 28 de procente.