Vânzările de televizoare au crescut cu 10% în trim. II

Autor: Magraon Andreea 16.08.2010

Vânzârile de notebook-uri, televizoare şi telefoane mobile inteligente sunt printre puţinele care au înregistrat creşteri în al doilea trimestru, în contextul în care piaţa de electronice, electrocasnice şi produse IT&C a înregistrat un nou declin, potrivit companiei de cercetare GfK.

Piaţa locală a bunurilor de folosinţă îndelungată a scăzut cu 15% în T2, la 266 de milioane de euro, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, când a fost de 313 milioane de euro.

Dan Ostahie, patronul Altex, unul dintre cei mai mari retaileri electro-IT, susţine că piaţa nu a scăzut cu 15%. "Scăderea a fost mai mică, în linie cu situaţia economică", a spus Ostahie. Potrivit GfK, vânzările de televizoare au crescut cu peste 10% datorită Campionatului Mondial de Fotbal şi promoţiilor retailerilor din luna iunie pe fondul creşterii TVA. De asemenea, s-au vândut cu 28,5% mai puţine telefoane mobile, smartphone-urile fiind singurul grup de produse care şi-a mărit vânzările în unităţi. Cea mai mare scădere a avut-o sectorul imprimantelor, respectiv de 28,9%, pe fondul lipsei de proiecte publice. Valoarea pieţei a fost de 7 milioane de euro.

Dintre cele şapte segmente ale pieţei locale de bunuri de folosinţă îndelungată monitorizate de GfK, singurul care a înregistrat o creştere a fost cel al electronicelor de larg consum, respectiv de 1,3%, atingând vânzări de 55 milioane euro. Anul trecut vânzările de bunuri de larg consum au scăzut cu 42,6%, la 1,42 miliarde de euro.