Din culisele venirii H&M în România
Surse din piaţă spun că suedezii au venit de pe poziţii de forţă în România: dezvoltatorii trebuie să asigure cel puţin o parte din costurile cu amenajarea spaţiului şi să accepte plata unei chirii procentuale reprezentând circa 6-8% din cifra de afaceri.
Impactul în piaţa de retail va fi unul major: investiţiile în
amenajarea primelor magazine ar putea depăşi 6 milioane de euro. Pe
lângă magazinele din Cotroceni Park şi Băneasa Shopping City, cel
puţin alte trei contracte au fost parafate deja în Capitală:
Bucureşti Mall, Plaza România şi Unirea Shopping Center.
În afara Bucureştiului, pe lista scurtă a H&M sunt proiectele
Iulius Mall din Timişoara şi Cluj, City Park din Constanţa, Unirea
Braşov şi, cel mai probabil, Palas din Iaşi. Potrivit informaţiilor
din piaţă, suedezii au început procesul de recrutare a echipei
locale de management, în condiţiile în care intrarea pe piaţă a
fost realizată de către echipa din Polonia, coordonată de către
Dawid Gosniciak.
"Lucrează cu cinci firme de recrutare pentru toate poziţiile, cu
excepţia consultanţilor de vânzări", spun surse de pe piaţa de
recrutare.
"Vor avea şi un departament puternic de marketing. Vor băga bani
mulţi în promovare, cum nu s-a mai văzut de ceva timp în piaţă",
spun surse din imobiliare.
Citiţi mai multe despre venirea gigantului H&M în
România pe www.businessmagazin.ro