PwC: România va produce 520.000 de maşini în 2014
Productia auto a României ar putea ajunge la un volum total de
520.000 de autovehicule până în 2014, în creştere cu peste 74% faţă
de nivelul actual, potrivit unei analize a Institutului de
Automotive al PricewaterhouseCoopers (PwC).
Astfel, România va avea cel de-al treilea cel mai rapid ritm de
creştere a capacităţii de producţie auto dintre ţările din Europa
Centrală şi de Est, după Ucraina (242% creştere până în 2014) şi
Rusia cu 235%. Din 2013 alături de Dacia şi Ford va atinge
capacitatea maximă de producţie la Craiova. Astfel, dacă Dacia îşi
va menţine producţia la un nivel de 300.000 de unităţi, Ford va
ajunge la aproximativ 225.000 de maşini, potrivit declaraţiilor lui
John Fleming, fostul şef al Ford Europa. Totodată, din 2012 Renault
va demara operaţiunile la noua uzină Dacia din Tanger, Maroc, care
va produce 400.000 de maşini anual, majoritatea pentru a fi
exportate către Europa.
"Anticipăm un ritm puternic de creştere a industriei auto româneşti
în următorii cinci ani, pe măsură ce investiţiile de la Craiova vor
deveni complet operaţionale, iar capacitatea de producţie de la
Piteşti va creşte pentru a face faţă cererii sporite", a declarat
Ionuţ Simion, liderul grupului de automotive din cadrul PwC
România.
Motorul de creştere al Dacia este în prezent SUV-ul Duster.
Producţia acestuia se va majora de la 20 de unităţi pe oră în
prezent la 25 de SUV-uri în octombrie şi ulterior la 35 de maşini
la începutul anului viitor, pentru a reduce perioada de aşteptare a
clienţilor, care în Europa de Vest ajunge până la şase luni. Duster
va "împinge" astfel producţia constructorului de la Mioveni în
acest an la 330.000 de autovehicule, aproape de capacitatea maximă,
din care 90% vor reprezenta maşini vândute pe pieţele
externe.
Producţia SUV-ului Dacia de anul viitor ar putea ajunge la peste
120.000 de unităţi, potrivit calculelor ZF, cu o cadenţă zilnică de
peste 460 de maşini, faţă de 260 în prezent. Astfel, valoarea
exporturilor Duster în 2011 va fi de peste 1,5 mld. euro, potrivit
calculelor ZF, ceea ce ar însemna aproximativ 5% din exporturile
României.