Carrefour deschide un hipermarket în Drobeta după aproape un an şi jumătate de pauză

Autor: Mihaela Popescu 24.08.2010

ReŢeaua franceză de hipermarketuri Carrefour deschide astăzi un magazin de 7.000 de metri pătraţi într-un parc de retail din Drobeta-Turnu Severin, aceasta fiind prima investiţie în expansiune finalizată de reţea în ultimele 16 luni - cea mai dificilă perioadă pentru operatorii de profil din România de până acum.
Investiţiile realizate de compania franceză la Turnu Severin pot fi estimate la 20 mil. euro. Reţeaua de hipermarketuri ajunge astfel la 23 de unităţi, după ce în 2009 s-a extins cu două magazine şi a renunţat la o locaţie din Brăila.
De la începutul anului, strategia de investiţii a retailerului francez s-a concentrat pe extinderea reţelei de supermarketuri Carrefour Express în Capitală. Planul de investiţii al companiei pentru 2010 prevede 1-2 deschideri de hipermarketuri.
În parcul de retail inaugurat astăzi în oraşul Drobeta-Turnu Severin mai operează şi reţelele Bricostore, Deichmann, New Yorker, Orsay sau Takko Fashion. Proiectul a fost dezvoltat de către compania belgiană BelRom, care a mai finalizat până acum alte cinci parcuri comerciale pe piaţa locală.
Terenul din Drobeta-Turnu Severin a fost cumpărat de BelRom în urmă cu aproximativ trei ani, dar criza a dus la încetinirea ritmului de dezvoltare, după ce în 2008 belgienii finalizaseră construcţia a trei proiecte noi.
Dezvoltatorul a obţinut în acest an o finanţare de
10 milioane de euro de la BRD Groupe Société Générale pentru construirea primei etape a parcului din Drobeta, inaugurată astăzi.
Carrefour este cel mai mare operator de hipermarketuri de pe piaţă, după valoarea vânzărilor. Francezii au raportat afaceri de 1,13 mld. euro (incluzând TVA) la nivel local în 2009, în scădere cu 4,6% faţă de anul anterior, vânzările reţelei de hipermarketuri în această perioadă putând fi estimate la circa un miliard de euro.
Competitorii săi pe acest segment, estimat la circa 3,5 miliarde de euro, sunt Real (reţea deţinută de grupul Metro), Auchan, Cora şi Kaufland.
Toate aceste lanţuri de hipermarketuri au anunţat în acest an proiecte noi de expansiune pentru 2011, având în construcţie în acest moment mai multe magazine, în timp ce oficialii Carrefour refuză să dea detalii despre strategia de expansiune pe termen scurt pe segmetul de profil, limitându-se la a comunica datele de deschidere în reţeaua de supermarketuri, care are în prezent circa 30 de unităţi.