Julius Meinl Cafe: Vrem 250 de clienţi noi pentru a ne menţine creşterea de anul trecut

Autor: Mihaela Popescu 25.08.2010

Compania austriacă Julius Meinl, cel mai mare importator de cafea super premium de pe piaţă, vrea să-şi menţină în acest an ritmul de creştere al vânzărilor raportat pe 2009 faţă de 2008, de 6%, şi mizează pe atragerea unui număr de peste 200 de clienţi noi în HoReCa (hoteluri, restaurante, catering).
Cel mai mare hop pe piaţă va fi în septembrie, când vor veni creşteri de preţuri, spune directorul Julius Meinl România.
"În acest an încercăm să obţinem o creştere a vânzărilor cel puţin la nivelul anului trecut, de 6% (în lei - n. red.), iar prognozele noastre actuale sunt de plus 8-10%. Aceasta va depinde mult de reacţia pieţei la creşterea de preţ preconizată la sfârşitul lunii septembrie", a declarat Tibor Dobri, Managing Director Julius Meinl CEE South-East. Deşi accizele la cafea s-au diminuat în acest an, la nivel local, preţul produsului final nu s-a redus, din cauza scumpirii materiilor prime.
"Pe lângă problemele de consum din piaţă, anul 2010 reprezintă o provocare mare din punctul devedere al costurilor cu cafeaua verde. Preţul la cafeaua Arabica a crescut cu peste 40 % în acest an, astfel încât pentru a menţine calitatea produselor şi nivelul serviciilor o creştere de preţ este inevitabilă", a explicat Dobri.
Cafeaua este unul dintre cele mai tranzacţionate produse la bursele internaţionale de mărfuri. În perioade de recesiune, investitorii vor să rişte mai puţin şi îşi caută refugiul în mărfuri precum cacao, cafeaua sau cerealele, în detrimentul pieţelor de acţiuni.
Creşterile vin doar de la clienţi mai mulţi
Managerul Julius Meinl pariază pe creşterea numărului de clienţi în HoReCa - principalul canal de distribuţie a cafelei vieneze în România. Ţinta pentru acest an este de a găsi 220-250 de clienţi noi în HoReCa, în condiţiile în care compania acoperă în prezent aproximativ 1.600 de locaţii precum hoteluri, restaurante sau baruri, potrivit datelor furnizate de Dobri.
"Strategia firmei noastre în această perioadă este continuarea expansiunii prin contractarea de clienţi noi, precum şi a investiţiilor în aceste contracte", a precizat Dobri. Directorul a mai spus că nu exclude achiziţii de companii de distribuţie a cafelei pentru creşterea punctelor de vânzare acoperite.
Aceeaşi strategie a adus creşteri de vânzări importatorului de cafea şi în 2009.
Anul trecut, Julius Meinl România a avut afaceri de 20,8 mil. lei (5 mil. euro) şi un profit net de 0,9 mill. lei (0,17 mil. euro), redus cu 24% faţă de anul anterior, potrivit datelor de la Registrul Comerţului. "Julius Meinl România avea bugetată la începutul anului trecut o creştere de vânzări de peste 10% faţă de 2008, însă în contextul economic de anul trecut s-a reuşit mai puţin. Pe fondul scăderii semnificative a consumului la clienţii existenti, am reuşit totuşi o creştere a volumelor de cafea vândute şi a cifrei de faceri prin achiziţii de clienţi noi", a subliniat Dobri.
Compania este deţinută de familia austriacă Meinl care a achiziţionat în acest an producătorul ciocolatei Kandia de la Kraft Foods prin intermediul fondului de investiţii Oryxa Capital.
Julius Meinl Group aşteaptă încă ok-ul concurenţei pentru această tranzacţie. Finalizarea acesteia ar putea însă să nu ducă la integrarea celor două divizii (cafea şi ciocolată) în România, potrivit reprezentanţilor companiei.