Americanii de la Cargill îşi caută pe LinkedIn director general pentru fabrica de ulei de la Podari
Grupul american Cargill, cu activităţi în domeniul producţiei
de uleiuri, cereale şi administrarea silozurilor, caută prin
intermediul reţelei de socializare LinkedIn candidaţi pentru
poziţia de director general al fabricii producătoare de ulei din
comuna Podari, judeţul Dolj.
Noul director, care trebuie să aibă experienţă de zece ani în zona
comercială, primeşte un pachet de expat, adică dublu faţă de cel
primit de un manager român, care poate ajunge la 200.000 - 300.000
de euro pe an, potrivit informaţiilor de la firmele de executive
search.
Anunţul a fost postat pe reţeaua LinkedIn de către Benjamin
Verpoort, şeful operaţiunilor de recrutare a managerilor tehnici,
de achiziţie şi alimentare ai Cargill din toată Europa şi oferă
informaţii pe două pagini. De altfel, în ultima perioadă,
directorii de HR ai companiilor locale au început să-şi caute
oameni pe reţelele sociale, în timp ce metodele clasice -
site-urile şi agenţiile de recrutare sau firmele de headhunting -
sunt folosite în paralel. Reţelele de socializare profesionale
precum LinkedIn sau Plaxo atrag din ce în ce mai mulţi utilizatori,
de la nivel de specialişti până la nivel de CEO ai marilor
corporaţii.
"Nu cred că folosirea exclusivă a acestui canal de căutare în
recrutarea de senior şi top management asigură identificarea unui
număr reprezentativ de prospecţi, mai ales în ceea ce priveşte
executivii care nu caută activ o schimbare. Aceştia preferă să
colaboreze cu o agenţie cunoscută, în care au încredere că le
poate întelege experienţa şi motivaţia unei schimbări în carieră şi
care le asigură confidenţialitatea reprezentându-le astfel bine
interesele", susţine Valentin Dima, consultant în cadrul firmei de
executive search KM Trust& Partners.
Anul trecut, Cargill Oils - fabrica din judeţul Dolj- a avut
afaceri de 45,7 milioane de euro şi un profit net de peste 500.000
de euro. Compania avea în 2009 un număr de 336 de angajaţi, cu 150
mai puţini decât în 2007, potrivit informaţiilor raportate la
Registrul Comerţului.
Potrivit anunţului de angajare, noul director al fabricii va
conduce o echipă formată din 280 de angajaţi, din care 180 lucrează
în producţie. Candidatul ideal pentru această funcţie trebuie să
aibă cel puţin 10 ani de experienţă în domeniul comercial sau în
general management într-o companie din zona industrială.
De asemenea, se caută un candidat care să vorbească fluent limba
engleză şi să fie un bun comunicator, pentru că se va ocupa atât de
comunicarea internă cu angajaţii, cât şi de comunicarea cu clienţii
şi autorităţile locale.
Printre responsabilităţile acestui job se numără realizarea unor
strategii şi planuri de business, bugetarea operaţiunilor,
motivarea angajaţilor şi implementarea programelor de dezvoltare şi
gestionarea relaţiei cu echipa de management (formată din
directorii de HR, financiar, de fabrică, de customer service, de
vânzări şi de marketing). În 2009, acţionarii Cargill Oils i-au
revocat din funcţia de administratori ai companiei pe Martin
Schuldt şi Wouter Verbeek în cadrul Adunării Generale a
Acţionarilor, Verbeek fiind înlocuit de Augustinus Honkomp,
potrivit datelor apărute la acea vreme în Monitorul Oficial.
Grupul Cargill, cu afaceri cumulate de aproxiamtiv 240 de milioane
de euro anul trecut, potrivit ONRC, este prezent pe piaţa locală
din anul 1996 şi are în prezent peste 1.000 de angajaţi în
România.
Cel mai cunoscut brand produs de companie este uleiul Untdelemn de
la Bunica. Reprezentanţii companiei nu au răspuns solicitării ZF
până la închiderea ediţiei.