Americanii de la Cargill îşi caută pe LinkedIn director general pentru fabrica de ulei de la Podari

Autor: Adelina Mihai 25.08.2010

Grupul american Cargill, cu activi­tăţi în domeniul producţiei de uleiuri, cereale şi administrarea silozu­rilor, caută prin intermediul reţelei de socializare LinkedIn candidaţi pentru poziţia de director general al fabricii producătoare de ulei din comuna Podari, judeţul Dolj.
Noul director, care trebuie să aibă experienţă de zece ani în zona comer­cială, primeşte un pachet de expat, adică dublu faţă de cel primit de un manager român, care poate ajunge la 200.000 - 300.000 de euro pe an, potrivit informaţiilor de la firmele de executive search.
Anunţul a fost postat pe reţeaua LinkedIn de către Benjamin Verpoort, şeful opera­ţiunilor de re­crutare a managerilor tehnici, de achi­ziţie şi alimentare ai Cargill din toată Europa şi oferă informaţii pe două pagini. De altfel, în ultima peri­oadă, directorii de HR ai companiilor locale au început să-şi caute oameni pe reţelele sociale, în timp ce metodele clasice - site-urile şi agenţiile de recru­tare sau firmele de head­hunting - sunt folosite în paralel. Reţelele de sociali­zare profesionale precum LinkedIn sau Plaxo atrag din ce în ce mai mulţi utilizatori, de la nivel de specialişti până la nivel de CEO ai marilor corporaţii.
"Nu cred că folosirea exclusivă a acestui canal de căutare în recrutarea de senior şi top management asigură identificarea unui număr reprezentativ de prospecţi, mai ales în ceea ce priveşte executivii care nu caută activ o schimbare. Aceştia preferă să cola­boreze cu o agenţie cunoscută, în care au încredere că le poate întelege experienţa şi motivaţia unei schimbări în carieră şi care le asigură confi­denţialitatea reprezentându-le astfel bine interesele", susţine Valentin Dima, consultant în cadrul firmei de executive search KM Trust& Partners.
Anul trecut, Cargill Oils - fabrica din judeţul Dolj- a avut afaceri de 45,7 milioane de euro şi un profit net de peste 500.000 de euro. Compania avea în 2009 un număr de 336 de angajaţi, cu 150 mai puţini decât în 2007, potrivit informaţiilor raportate la Registrul Comerţului.
Potrivit anunţului de angajare, noul director al fabricii va conduce o echipă formată din 280 de angajaţi, din care 180 lucrează în producţie. Candidatul ideal pentru această funcţie trebuie să aibă cel puţin 10 ani de experienţă în domeniul comercial sau în general management într-o companie din zona industrială.
De asemenea, se caută un candidat care să vorbească fluent limba engleză şi să fie un bun comunicator, pentru că se va ocupa atât de comunicarea internă cu angajaţii, cât şi de comunicarea cu clienţii şi autorităţile locale.
Printre responsabilităţile acestui job se numără realizarea unor strategii şi planuri de business, bugetarea operaţiunilor, motivarea angajaţilor şi implementarea programelor de dezvoltare şi gestionarea relaţiei cu echipa de management (formată din directorii de HR, financiar, de fabrică, de customer service, de vânzări şi de marketing). În 2009, acţionarii Cargill Oils i-au revocat din funcţia de administratori ai companiei pe Martin Schuldt şi Wouter Verbeek în cadrul Adunării Generale a Acţionarilor, Verbeek fiind înlocuit de Augustinus Honkomp, potrivit datelor apărute la acea vreme în Monitorul Oficial.
Grupul Cargill, cu afaceri cumulate de aproxiamtiv 240 de milioane de euro anul trecut, potrivit ONRC, este prezent pe piaţa locală din anul 1996 şi are în prezent peste 1.000 de angajaţi în România.
Cel mai cunoscut brand produs de companie este uleiul Untdelemn de la Bunica. Reprezentanţii companiei nu au răspuns solicitării ZF până la închiderea ediţiei.