250 de tineri lucrează pentru Samsung într-un centru de BPO la Cluj. Acţionarii mai caută 250 de oameni

Autor: Laurentiu Cotu 26.08.2010

Furnizorul american de soluţii de management şi servicii BPO Sykes, cu 51.000 de angajaţi şi venituri globale de 850 de milioane de dolari, a recrutat până în prezent 250 de oameni la biroul deschis în acest an la Cluj, iar până la sfârşitul anului va mai angaja alte 50 de persoane.
Grupul american, care a închiriat aproape 1.800 mp de spaţii de birouri în clădirea Sigma Center din Cluj-Napoca, dez­voltată de una dintre firmele omului de afaceri clujean Arpad Paskany, finan­ţatorul CFR Cluj, a anunţat că anul viitor va continua recrutările urmând să mai angajeze încă 200 de oameni.
În prezent, biroul din Cluj al companiei americane lucrează exclusiv pentru Samsung Italia.
"Deschiderea centrului de la Cluj oferă posibili­tatea livrării unor soluţii low-cost de suport şi servicii în limbile vest-europene, în special italiană, pentru cererea mare din Uniunea Europeană. Înrudirea şi totodată asemănarea limbilor română şi italiană au reprezentat un motiv important în stabilirea unui centru Sykes în România", a declarat pentru ZF Transilvania Chuck Sykes, preşedinte şi CEO Sykes.
Până în momentul de faţă la Cluj au fost angajaţi 250 de oameni, dintre care 130 sunt vorbitori de limbă italiană.
"Vom continua angajările, intenţionând ca până la finele anului viitor să ajungem la aproximativ 500 de oameni în centrul de la Cluj'", a mai spus Sykes. Pe lângă joburile specifice unităţilor de tip call-center BPO, Sykes caută şi lideri de echipă sau oameni în departamentul de suport.
Salariile din BPO pornesc de la 300 de euro pe lună, însă pot ajunge şi până la 1.000 de euro în cazul unor abilităţi tehnice specifice sau al cunoaşterii unor limbi străine rare.
"Având în vedere oportunitatea de dezvoltare, pe termen lung, a segmentului de customer suport, extinderea în România, respectiv deschiderea unui centru la Cluj face parte din planurile noastre pe termen lung ce vizează Europa de Est, planuri conturate cu zece ani în urmă", a mai spus preşedintele companiei de BPO.
Potrivit reprezentanţilor companiei americane, decizia de a deschide un birou Sykes la Cluj a fost influenţată şi de faptul că în această regiune se află sediile câtorva corporaţii importante precum Nokia, Emerson sau Office Depot Service Center, iar în ceea ce priveşte mijloacele de transport, de pe Aeroportul Internaţional Cluj sunt operate zboruri directe către numeroase oraşe importante din Europa precum Frankfurt, München, Paris, Londra, Milano, Madrid sau Budapesta.
"Am analizat trei sau patru oraşe din România înainte de a ne decide să venim la Cluj". Potrivit managerului general al Sykes Cluj Peter Turi, compania se află în prezent în discuţii cu diverse firme multinaţionale în vederea dezvoltării portofoliului de clienţi pentru biroul din Cluj.
"Dacă în prezent singurul noastru client este Samsung, purtăm discuţii şi cu alte companii în vederea creşterii portofoliului de clienţi. Nu excludem posibilitatea ca în viitor să mai deschidem un birou în România, însă asta depinde foarte mult de clienţii pe care-i vom avea în acel moment. Este dificil să preconizăm de acum când va veni acel moment.
La nivel global lucrăm pentru companii din tele­comunicaţii, servicii financiare, tehnologie şi electronică'', a spus Peter Turi, general manager al centrului Sykes din Cluj.

Cine este Sykes?

Sykes Enterprises, Incorporated, este unul dintre principalii furnizori mondiali de soluţii de management şi servicii de Business Process Outsourcing (BPO).
Sykes deserveşte la nivel global aproximativ 1.000 de companii.
La nivel global, grupul Sykes desfăşoară activităţi în cadrul a 80 de centre de lucru cu clienţii, numără circa 51.000 de angajaţi şi a realizat anul trecut venituri totale de 846 mil. dolari.