Lenovo vrea să concureze cu Sony, Nintendo şi Microsoft pe segmentul consolelor de jocuri

Autor: Radu Racu 29.08.2010

Cel mai mare producător de computere din China, Lenovo, intenţionează să lanseze pe piaţă în luna noiembrie primul model propriu de consolă de jocuri, în încercarea de a-şi lărgi portofoliul de produse, decizie care va pune compania în competiţie directă cu numele consacrate pe acest segment, Sony, Nintendo şi Microsoft, scrie Financial Times.

Consola numită Ebox, a fost concepută de firma afiliată Eedoo. Lenovo încearcă astfel să profite de o mult-aşteptată relxare a legislaţiei de pe piaţa IT. Jocurile video sunt interzise oficial în China, în urma unei legi decretate de ministerul Culturii în urmă cu 10 ani, pe motiv că ar afecta dezvoltarea armonioasă a tinerilor. Legea nu a fost aplicată însă foarte strict, consolele dezvoltate de Sony, Nintendo şi Microsoft fiind disponibile pe piaţa neagră. O mare parte a pieţei rămâne însă neacoperită, în condiţiile în care cei mai mulţi pasionaţi de jocuri folosesc Internetul.

În prezent, autorităţile de la Beijing încearcă să impulsioneze piaţa printr-un aşa-numit "plan triplu", care permite companiilor care operează în domeniul telecomunicaţiilor, internet şi distribuţie să se concureze reciproc. Decizia ar putea duce la o convergenţă a aplicaţiilor, cum ar fi televiziunea prin internet. Huawei, cel mai mare producător local de echipamente pentru reţele dezvoltă în prezent o consolă care ar putea fi folosită la televiziunea prin internet.

Lenovo spune că vrea să ajungă în casele a circa 20 de milioane de familii, din cele 120 de milioane care locuiesc în mediul urban, şi nu intenţionează deocamdată să lanseze consola la nivel internaţional.