„Bugetul pe 2011 e pregătit, dar deja l-am modificat de două ori“

Autor: Ioana David 02.09.2010

Producătorul de spumante Angelli Spumante & Aperitive a înregistrat în primele şase luni ale acestui an o creştere de 5% a volumelor vândute pe piaţa internă, însă pentru al doilea semestru estimările companiei sunt rezervate.

"Pe categoria de spumante, sper să ne păstrăm cifrele realizate anul trecut, iar pe categoria de aperitive vom avea o scădere semnificativă. Punctul nostru forte este intensificarea exportului, prin intrarea pe pieţe noi ca Belgia, Danemarca, Rusia, Olanda, cât şi prin creşterea exporturilor în ţările în care suntem de multă vreme prezenţi, ca Spania, Italia, Grecia şi, cea mai importantă, Ungaria, unde cred că în acest an vom ajunge la aproape 1 milion de sticle", a spus Alin Ursu, administrator al companiei Angelli Spumante & Aperitive.

Angelli este cel mai mare productor local de vin spumant, care anul trecut a avut o cifră de afaceri de 14 mil. euro, un profit de aproape 2 mil. euro şi 125 de angajaţi. În portofoliul Angelli există pe lângă vin spumant şi produse intermediare, precum aperitivele, vermutul şi cherry-ul.

Bugetul companiei pentru acest an a fost de trei ori modificat, în timp ce bugetul anului viitor "este pregătit şi deja l-am modificat de două ori, din cauza noilor măsuri fiscale care apar peste noapte".

"Suntem optimişti şi sperăm ca anul să se închidă la un curs de 4,25 lei/euro, iar pentru 2011 am luat în calcul unul de 4,3 lei pe euro", a mai spus Ursu.

În lunile iulie şi august, compania a resimţit o prăbuşire a vânzărilor de produse intermediare, care generează în jur de 40% din vânzările pe piaţa internă. Această categorie de produse este accizată.

"Vânzările în lunile iulie şi august pe segmentul spumante s-au menţinut constante, dar o scădere dramatică am avut-o pe categoria aperitive, unde începând cu 1 iulie, Guvernul a decis creşterea accizei la 165 de euro pe hectolitru, aproape o triplare a valorii, astfel că că în România nivelul accizei este acum dublu faţă de multe ţări europene. După creşterea accizei, vânzările la categoria de produse intermediare au scăzut cu 80% în lunile iulie-august", a spus Alin Ursu, administrator al companiei Angelli Spumante & Aperitive.

Întrebat dacă pe fondul scăderii consumului are în vedere lansarea de produse ieftine sau retragerea anumitor produse de pe piaţă, Ursu a spus că "produse mai ieftine nu putem scoate deoarece există costuri de producţie şi accize".

Compania a luat numele de Angelli Spumante & Aperitive în februarie 2009, anterior fiind înregistrată sub numele de Astese Production. Decizia de schimbare a denumirii este parte a strategiei grupului Henkell & Co, din care face parte. Angelli lucrează cu reţelele internaţionale prezente pe piaţa locală şi are aproximativ 55 de distribuitori la nivel naţional.