Producătorul Tymbark a avut afaceri în stagnare în primul semestru, când s-a axat pe promoţii în magazine
Compania poloneză Tymbark Maspex, cel mai mare producător de
nectaruri de pe piaţa locală, a raportat pe semestrul întâi al
anului afaceri în stagnare la nivelul celor înregistrate în primele
şase luni din 2009.
Vânzările în această perioadă pot fi estimate astfel la 28 mil.
euro, valoare raportată pe S1 din 2009.
Reprezentanţii companiei au precizat că brandul La Festa, care a
adus producătorului primul loc pe piaţa de cappuccino instant ("la
plic"), a avut cea mai mare creştere a vânzărilor în prima
jumătate din an.
"În această perioadă ne-am concentrat pe acţiuni de trade
marketing, consumatorul final fiind sensibil la astfel de
activităţi. Aceste promoţii, precum oferirea de gratuităţi sau
pachete promoţionale, au generat reduceri, preţul produsului la
raft devenind mai atractiv în acest mod", a declarat Krzysztof
Grabowski, directorul general Tymbark Maspex România.
Toţi jucătorii mari din piaţa băuturilor non-alcoolice au mizat în
acest an pe promoţii pentru a-şi menţine vânzările la volumele
realizate în 2009, în condiţiile declinului consumului.
"Consumatorul este atent în con-tinuare la promoţiile desfăşurate
în magazine", a mai spus Grabowski, care estimează că majorarea
TVA şi reducerea salariilor bugetarilor cu 25% vor fi resimţite
în acest an pe toate segmentele pieţei alimentare din cauza
efectului de contracţie a consumului.
Compania poloneză a raportat anterior un avans de 12% al vânzărilor
de sucuri pe primul trimestru din an, comparativ cu aceeaşi
perioadă din 2009, pus pe seama intensificării promoţiilor în
magazine.
Tymbark Maspex s-a numărat printre cei mai dinamici jucători din
piaţa băuturilor non-alcoolice în ultimii doi ani. În această
perioadă, producătorul a lansat două branduri pe segmentul de nişă
al sucurilor pentru copii şi s-a extins pe categorii noi cu
brandurile Tymbark şi La Festa.
Investiţiile în extinderea portofoliului au venit după
finalizarea construcţiei celei de-a doua fabrici de sucuri a
companiei din Vălenii de Munte (judeţul Prahova) în 2009.
Producătorul are în plan extinderea proiectului de 30 mil. euro
prin construcţia unei unităţi de procesare a fructelor şi
legumelor lângă noua fabrică prin accesarea de fonduri
europene.
"Proiectul este în desfăşurare, iar în acest moment este în etapa
de evaluare", a mai spus Grabowski.
Compania, cu afaceri de 54 mil. euro în 2009, planifică investiţii
totale de 4,5 mil. euro în această unitate.
Grupul polonez Maspex deţine în România şi pastele Arnos, însă
afacerile Tymbark Maspex cumulează doar rulajele realizate de
divizia de sucuri şi de băuturi instant La Festa.
Compania a avut anul trecut afaceri de 54 mil. euro, în scădere cu
circa 7% faţă de 2008. În moneda locală, afacerile s-au majorat cu
7% în intervalul menţionat.
La rândul său, producătorul Arnos a raportat pe 2009 afaceri de 3,2
mil. euro (13,4 mil. lei), în scădere cu circa 25% faţă de anul
anterior, potrivit datelor de la Registrul Comerţului.
Pe piaţa sucurilor naturale din fructe, estimată la câteva sute de
milioane de euro, cei mai mari competitori ai Tymbark sunt
îmbuteliatorii Coca-Cola Hellenic, Pepsi Americas şi Parmalat -
producătorul sucurilor Santal.