Producătorul Tymbark a avut afaceri în stagnare în primul semestru, când s-a axat pe promoţii în magazine

Autor: Mihaela Popescu 06.09.2010

Compania poloneză Tymbark Maspex, cel mai mare producător de nectaruri de pe piaţa locală, a raportat pe semestrul întâi al anului afaceri în stagnare la nivelul celor înregistrate în primele şase luni din 2009.
Vânzările în această perioadă pot fi estimate astfel la 28 mil. euro, valoare raportată pe S1 din 2009.

Reprezentanţii companiei au precizat că brandul La Festa, care a adus producătorului primul loc pe piaţa de cappuccino instant ("la plic"), a avut cea mai mare creştere a vânzărilor în pri­ma jumătate din an.
"În această perioadă ne-am con­cen­trat pe acţiuni de trade marketing, con­sumatorul final fiind sensibil la astfel de activităţi. Aceste promoţii, pre­cum oferirea de gratuităţi sau pa­chete promoţionale, au generat redu­ceri, preţul produsului la raft devenind mai atractiv în acest mod", a declarat Krzysztof Grabowski, directorul general Tymbark Maspex România.
Toţi jucătorii mari din piaţa bău­turilor non-alcoolice au mizat în acest an pe promoţii pentru a-şi menţine vân­ză­rile la volumele realizate în 2009, în condiţiile declinului consumului.
"Consumatorul este atent în con-tinuare la promoţiile desfăşurate în ma­gazine", a mai spus Grabowski, care esti­mează că majorarea TVA şi redu­ce­rea salariilor bugetarilor cu 25% vor fi resimţite în acest an pe toate segmen­te­le pieţei alimentare din cauza efectului de contracţie a con­sumului.

Compania poloneză a raportat anterior un avans de 12% al vânzărilor de sucuri pe primul trimestru din an, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2009, pus pe seama intensificării pro­mo­ţiilor în magazine.
Tymbark Maspex s-a numărat prin­tre cei mai dinamici jucători din piaţa băuturilor non-alcoolice în ultimii doi ani. În această perioadă, producătorul a lan­sat două branduri pe segmentul de nişă al sucurilor pentru copii şi s-a extins pe categorii noi cu brandurile Tymbark şi La Festa.

Investiţiile în extinderea por­tofo­liu­lui au venit după finalizarea con­struc­ţiei celei de-a doua fabrici de sucuri a com­paniei din Vălenii de Munte (ju­de­ţul Prahova) în 2009.
Producătorul are în plan extinderea pro­iectului de 30 mil. euro prin con­struc­ţia unei unităţi de procesare a fruc­telor şi legumelor lângă noua fabrică prin accesarea de fonduri europene.
"Proiectul este în desfăşurare, iar în acest moment este în etapa de eva­luare", a mai spus Grabowski.
Compania, cu afaceri de 54 mil. euro în 2009, planifică investiţii totale de 4,5 mil. euro în această unitate.
Grupul polonez Maspex deţine în România şi pastele Arnos, însă afacerile Tymbark Maspex cumulează doar rulajele realizate de divizia de sucuri şi de băuturi instant La Festa.
Compania a avut anul trecut afaceri de 54 mil. euro, în scădere cu circa 7% faţă de 2008. În moneda locală, aface­rile s-au majorat cu 7% în intervalul menţionat.
La rândul său, producătorul Arnos a raportat pe 2009 afaceri de 3,2 mil. euro (13,4 mil. lei), în scădere cu circa 25% faţă de anul anterior, potrivit date­lor de la Registrul Comerţului.
Pe piaţa sucurilor naturale din fruc­te, estimată la câteva sute de milioane de euro, cei mai mari competitori ai Tymbark sunt îmbuteliatorii Coca-Cola Hellenic, Pepsi Americas şi Parma­lat - producătorul sucurilor Santal.