Murfatlar deschide câteva sute de crame proprii
Murfatlar, unul dintre principalii producători de vin de pe
piaţa locală, intră în retail prin deschiderea propriilor crame şi
estimează că în următorii doi-trei ani va avea "câteva sute" de
astfel de locaţii la nivel naţional. Murfatlar este primul
producător din industria vinului care anunţă planuri de extindere
agresivă în retail.
"Toate cramele vor arăta identic, vor avea acelaşi preţ la raft,
aceeaşi comunicare. Locaţiile optime sunt cele de proximitate,
foarte aproape de consumator", a declarat pentru ZF Daniel
Negrescu, brand manager al Murfatlar.
Cramele sunt dezvoltate sub forma unor parteneriate cu investitori
locali, un model apropiat de franciză, în care Murfatlar vine cu
brandul, know-how-ul, produsele investiţia de marketing, politica
comercială, iar partenerul cu spaţiul, care poate să fie închiriat
sau proprietate, şi amenajarea. Deschiderea unei crame se ridică la
10.000-15.000 de euro.
Întrebat de ce producătorul a decis să lanseze propriile crame,
Negrescu a spus că "începând de anul trecut s-au ivit oportunităţi
în piaţă ca urmare a modificării obiceiurilor de consum pe perioada
de crizei, oportunităţi pe care încercăm să le speculăm".