Restructurări pentru profit. Blue Air trece la măsuri dure ca sa rămână pe plus

Ziarul Financiar 07.09.2010

După euforia de anul trecut, urmată şi la începutul acestui an de deschiderea bazei de la Larnaca (prima bază a unei companii româneşti în afara ţării), sfărşitul verii a adus veşti proaste şi primele declaraţii de prudenţă ale oficialilor companiei.

"Situaţia pe piaţă este dificilă, iar la fiecare trei luni se schimbă previziunile despre profit şi pierderi", justifică Ussama motivul restructurărilor. Mai exact, Blue Air a renunţat la patru avioane, urmând să rămână cu şase aparate, plus alte două care vor fi livrate de Boeing până la finele anului. Fireşte, reducerea cu un sfert a flotei se traduce prin anulări de zboruri şi reduceri de personal. Compania va renunţa la bazele operaţionale de la Larnaca (Cipru) şi Sibiu, deci aeronavele vor tranzita cele două aeroporturi fără să mai poată iniţia şi zboruri de acolo către alte destinaţii. "Ciprul a fost o destinaţie cu potenţial în perioada verii, deci aşteptările noastre au fost îndeplinite în perioada iunie-august", observă Ussama. În plus, compania va urmări menţinerea celor mai profitabile zboruri şi închiderea celor care au randament scăzut. Cât despre angajaţi, cei mai expuşi sunt membrii echipajelor de bord, piloţi şi stewardese, câteva zeci fiind nevoiţi să-şi facă bagajele până la finele anului.

"De dragul imaginii, nu pot lua decizii care să afecteze activitatea companiei. Ne aşteptăm ca strategia de restructurare să ducă la o creştere a profitului." "Profit", un cuvânt repetat obsesiv de şeful Blue Air, care aşteaptă să vadă semnul plus când va trage linie la finele anului. Bilanţul la şase luni se lasă însă aşteptat.

Citiţi mai multe despre strategia de criză a companiei Blue Air pe www.businessmagazin.ro.