H&M a început recrutările şi caută şefi pentru primele magazine
Gigantul suedez H&M (Hennes & Mauritz), cel mai mare
retailer de îmbrăcăminte din lume, a dat startul campaniei de
recrutare din România şi a postat pe site-urile de specialitate
primele anunţuri pentru poziţii de middle-management pentru şase
magazine, care urmează să fie deschise începând cu luna martie a
anului viitor.
Aceasta este prima mişcare concretă a companiei, după anunţul
oficial al grupului suedez că va intra în România şi după ce
mallurile AFI Palace Cotroceni şi Băneasa Shopping City au dat
detalii despre primele magazine.
Doar pe siteul de specialitate BestJobs au fost postate luni şi
marţi peste 850 de CV-uri, cele mai accesate posturi fiind pentru
conducerea magazinelor (140 de aplicaţii), department manager
(138 de aplicaţii) sau pentru departamentul de merchandising
(promovarea şi susţinerea activităţii comerciale la punctul de
vânzare, în scopul optimizării vânzărilor), unde apar 131
CV-uri.
Compania a apelat şi la mai multe firme de recrutare în cadrul
acestei campanii. "Este o companie puternică, iar anunţurile de
recrutare atrag imediat candidaţii. Pot spune că în momentul de
faţă sunt printre cele mai accesate, în general ofertele din
retail având o atracţie foarte mare", este de părere un
reprezentant al unei firme de recrutare.
H&M se alătură astfel celor câteva companii active din punctul
de vedere al extinderii, printre care se numără tot jucători din
comerţul cu îmbrăcăminte precum Inditex (proprietarul Zara),
Decathlon şi discounterii Deichmann sau Takko, în condiţiile în
care nici măcar hipermarketurile, vedetele retailului modern din
ultimii 3-4 ani, nu se mai dezvoltă în acest an.
Interesul pentru un job în retailul de fashion poate fi explicat şi
de numărul din ce în ce mai mare al persoanelor care nu au un loc
de muncă în prezent. La nivelul lunii iunie, în documentele
Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM)
apăreau 42.000 de şomeri cu studii superioare şi care primesc
ajutor de şomaj de 300 de lei.
Intrare în forţă
Politica suedezilor de a intra în forţă pe o piaţă nouă, cu mai
multe deschideri în acelaşi timp, va fi aplicată şi în România,
potrivit surselor din piaţă. H&M va deschide primele şase
magazine în lunile martie-aprilie ale anului viitor, dintre
acestea cinci fiind situate în Bucureşti, în cele mai importante
centre comerciale, şi unul în Braşov. "Pentru în-ceput, vor intra
în forţă în Capitală, urmând să se extindă şi în marile oraşe şi
vor deschide minimum şase, maximum nouă magazine", spune
reprezentantul unei companii care facilitează intrarea
retailerului la nivel local.
Oficialii suedezi au fost extrem de activi în prima jumătate a
acestui an, când au discutat cu majoritatea proprietarilor de
malluri, atât din Bucureşti, cât şi din ţară. Malluri ca AFI Palace
Cotroceni şi Băneasa Shopping City au anunţat deja că vor face loc
retailerului.
Surse din piaţă spun că printre celelalte centre comerciale se
numără Unirea Shopping Center, Plaza România, Bucureşti Mall şi
Sun Plaza.