H&M a început recrutările şi caută şefi pentru primele magazine

Autor: Cristina Stoian 07.09.2010

Gigantul suedez H&M (Hennes & Mauritz), cel mai mare retailer de îm­bră­căminte din lume, a dat startul cam­pa­niei de recrutare din România şi a pos­tat pe site-urile de specialitate pri­mele anunţuri pentru poziţii de middle-management pentru şase magazine, care urmează să fie deschise începând cu luna martie a anului viitor.

Aceasta este prima mişcare con­cre­tă a companiei, după anunţul oficial al gru­pului suedez că va intra în România şi după ce mallurile AFI Palace Cotro­ceni şi Băneasa Shopping City au dat detalii despre primele magazine.
Doar pe siteul de specialitate BestJobs au fost postate luni şi marţi peste 850 de CV-uri, cele mai accesate pos­turi fiind pentru conducerea maga­zinelor (140 de aplicaţii), department ma­nager (138 de aplicaţii) sau pentru de­partamentul de merchandising (pro­mo­varea şi susţinerea activităţii co­mer­cia­le la punctul de vânzare, în sco­pul opti­mizării vânzărilor), unde apar 131 CV-uri.

Compania a apelat şi la mai multe firme de recrutare în cadrul acestei cam­panii. "Este o companie puternică, iar anunţurile de recrutare atrag ime­diat candidaţii. Pot spune că în mo­men­tul de faţă sunt printre cele mai ac­ce­sa­te, în general ofertele din retail având o atracţie foarte mare", este de părere un reprezentant al unei firme de recrutare.
H&M se alătură astfel celor câteva companii active din punctul de vedere al extinderii, printre care se numără tot jucă­tori din comerţul cu îmbrăcăminte precum Inditex (proprietarul Zara), Decathlon şi discounterii Deichmann sau Takko, în condiţiile în care nici măcar hipermarketurile, vedetele retai­lului modern din ultimii 3-4 ani, nu se mai dezvoltă în acest an.
Interesul pentru un job în retailul de fashion poate fi explicat şi de nu­mărul din ce în ce mai mare al persoa­nelor care nu au un loc de muncă în prezent. La nivelul lunii iunie, în do­cu­mentele Agenţiei Naţionale pentru Ocu­parea Forţei de Muncă (ANOFM) apă­reau 42.000 de şomeri cu studii su­perioare şi care primesc ajutor de şomaj de 300 de lei.

Intrare în forţă

Politica suedezilor de a intra în forţă pe o piaţă nouă, cu mai multe des­chi­deri în acelaşi timp, va fi aplicată şi în România, potrivit surselor din piaţă. H&M va deschide primele şase maga­zi­ne în lunile martie-aprilie ale anului vi­itor, dintre acestea cinci fiind situate în Bucureşti, în cele mai importante cen­tre comerciale, şi unul în Braşov. "Pentru în-ceput, vor intra în forţă în Capitală, urmând să se extindă şi în marile oraşe şi vor deschide minimum şase, maximum nouă magazine", spune repre­zen­tantul unei companii care facilitează intrarea retailerului la nivel local.
Oficialii suedezi au fost extrem de activi în prima jumătate a acestui an, când au discutat cu majoritatea pro­prie­tarilor de malluri, atât din Bucureşti, cât şi din ţară. Malluri ca AFI Palace Cotroceni şi Băneasa Shop­ping City au anunţat deja că vor face loc retailerului.
Surse din piaţă spun că prin­tre celelalte centre comerciale se nu­mără Unirea Shopping Center, Plaza România, Bucureşti Mall şi Sun Plaza.