Orice job nou apărut la multinaţionale este vânat de sute de candidaţi
Tensiunea de pe piaţa muncii este la maxim; Directorii de HR ai firmelor care mai angajează sunt inundaţi de CV-uri; H&M a primit 100 de aplicaţii pentru fiecare post încă din prima zi, după ce a anunţat că angajează şase manageri.
Noile magazine pe care le va deschide retailerul Hennes &
Mauritz (H&M) în Bucureşti au incitat sute de absolvenţi de
facultate să aplice pentru poziţiile deschise de gigantul suedez
încă în prima zi de la anunţarea lor. Firma caută personal pe
poziţii de middle-management pentru primele şase magazine, care
urmează să fie deschise în luna martie a anului viitor.
Situaţia de pe piaţa muncii este din ce în ce mai dură, orice job
anunţat fiind vânat de zeci şi sute de absolvenţi în doar câteva
ore.
Majoritatea slujbelor nou-create sunt în IT, software sau centre de
servicii. Numărul mare de aplicaţii este favorizat şi de
posibilitatea de a le trimite online, automat, astfel încât pentru
directorii de HR devine din ce mai dificilă procesarea CV-urilor.
În aceste condiţii, mulţi revin la căutarea de persoane prin
recomandări.
Pe site-ul de specialitate BestJobs au fost postate luni şi marţi
peste 850 de CV-uri pentru poziţiile de la H&M, cele mai
accesate posturi fiind pentru conducerea magazinelor (140 de
aplicaţii), departament manager (138 de aplicaţii) sau pentru
departamentul de merchandising (promovarea şi susţinerea
activităţii comerciale la punctul de vânzare, în scopul
optimizării vânzărilor), unde apar 131 de CV-uri.
"Primim câte 60- 70 de CV-uri pentru fiecare poziţie deschisă,
iar numărul aplicaţiilor a crescut semnificativ faţă de anii
anteriori", susţine Delia Blăjan, direc-torul de resurse umane al
Adobe România, care are în prezent 30 de poziţii deschise pentru
poziţii de dezvoltatori de software sau administratori de baze de
date.
În cazul complexului de hoteluri Caro din Capitală, care caută un
director general şi un director de vânzări, reprezentanţii
companiei au primit şi câte 600 de aplicaţii.
În condiţiile în care hipermarketurile, vedetele retailului modern
din ultimii 3-4 ani, nu se mai dezvoltă în acest an pentru că îşi
văd vânzările în scădere, doar Inditex (proprietarul Zara),
Decathlon şi discounterii Daichmann sau Takko mai angajează,
extinderea lor bazându-se pe forţa brandurilor sau noutatea
ofertei.
În luna iunie, în documentele Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea
Forţei de Muncă (ANOFM) apăreau 42.000 de şomeri cu studii
superioare. Ei primesc ajutor de şomaj de 300 de lei.
Unii dintre cei mai urmăriţi angajatori sunt în această perioadă
centrele de outsourcing ale companiilor HP, Genpact, Samsung,
ING sau Wipro. Şi nemţii de la LIDL& Schwarz, care au pregătite
25 de terenuri pentru ridicarea primelor magazine din România, au
început deja recrutările pentru poziţiile de management prin
intermediul site-urilor şi firmelor de recrutare, urmând să trimită
100 de tineri români la training în Germania şi Croaţia, pentru a-i
pune şefi la noile magazine. Majoritatea jucătorilor de pe piaţa de
recrutare- fie că fac recrutări pentru poziţii de entry level,
specialist, middle management sau chiar top management- au suferit
un declin de până la 70% al afacerilor odată ce companiile şi-au
îngheţat bugetele de recrutare încă de anul trecut. Cei care încă
mai angajează executivi apelează şi la modalităţi ieftine de
recrutare, cum ar fi reţeaua de socializare de business
LinkedIn.
Americanii de la Cargill, cu activităţi în domeniul producţiei de
uleiuri, au postat recent un anunţ de angajare pentru poziţia de
director general al fabricii de la Podari (judeţul Dolj) pe
LinkedIn, iar giganţii de la Microsoft au folosit aceeaşi metodă
pentru recrutarea de candidaţi pentru poziţiile de procurement
manager şi partner skills dev manager. Şi producătorul ciocolatei
Heidi a postat pe LinkedIn un anunţ de angajare pentru poziţia de
director financiar pentru fabrica din comuna Pantelimon. La nivel
de entry-level, cele mai multe noi recrutări au fost anunţate de
furnizorul de servicii de business şi soluţii tehnologice Genpact
România, care va face între 500 şi 1.000 de noi angajări până la
finele anului şi care primeşte câte 300 de candidaţi pentru fiecare
poziţie deschisă.
De asemenea, producătorul de PC-uri Hewlett-Packard va face 600 de
noi recrutări pentru centrele de servicii din România. Alte
companii care mai fac angajări anul acesta sunt Wipro, ING,
Samsung, Emerson, Endava, Celestica sau Amazon.