Profi remodelează 20 de magazine şi reia extinderea în Capitală cu noul format

Autor: Mihaela Popescu 09.09.2010

Reteaua Profi îşi reia extinderea în Bucureşti pariind pe un format nou de magazin cu care a testat deja în ultimele luni piaţa din Timişoara. Compania a anunţat că va inaugura al 11-lea supermarket al său din Capitală la finele lui septembrie şi că va aduce modificări importante în conceptul de retail al magazinelor pe care le va deschide de acum înainte.
Noua strategie a retailerului vine la aproape un an de la achiziţia companiei de către fondul de investiţii Enterprise Investors şi de la schimbarea de management operată de noul acţionar prin numirea germanului Gunter Grieb - fost director la Kaufland şi la OBI - la conducerea operatorului.

"Menţinem politica de discount pentru că piaţa este mult prea sensibilă în acest mo­ment la schimbările de preţ. Şi brandul va rămâne acelaşi, prin­cipalele modificări fiind ope­rate la nivelul ofertei de pro­duse prin dublarea numă­rului de alimente proaspete listate în magazine", a declarat Grieb.
Practic, schimbările vor ac­centua competiţia între Profi şi cele mai mari lanţuri de super­mar­keturi active pe piaţă - Mega Image, Billa şi Carrefour Market.
Retailerul Profi a intrat pe piaţa locală în anul 2000 pe seg­mentul discounterelor, pe care mai activează în prezent şi Penny Market (Rewe), Plus, MiniMax şi grupul Delhaize le Lion (cu Red Market). În plus, gigantul german din sectorul de discount LIDL & Schwarz, operatorul hipermarketurilor Kaufland, va deschide anul viitor primele magazine LIDL de pe piaţa românească, după ce la începutul lui 2010 a sem­nat tranzacţia de preluare a reţelei Plus România de la Tengelmann.

Competiţia este tot mai dură şi pe segmentul super­mar­keturilor, unde Carrefour Market, Billa şi Mega Image au investit câteva zeci de milioane de euro în proiecte de extindere doar în acest an.

Reia extinderea în Capitală după doi ani

În Capitală, cea mai competitivă piaţă din retailul alimentar modern, Profi a intrat în 2007 prin achiziţia reţelei de 9 magazine cu discount Albinuţa de la compania lituaniană Maxima LT.
Ultimul proiect de extindere al Profi din acest oraş a fost finalizat în primăvara lui 2008 în cartierul Drumul Taberei.
Magazinul care urmează să fie deschis la finele lui septembrie va avea o suprafaţă de vânzare de circa 500 de metri pătraţi şi va fi amplasat în locaţia unui fost magazin de cartier, potrivit datelor furni­zate de retailer.
Grieb a mai precizat că Profi a demarat recent un pro­iect de remodelare a ma­ga­zinelor. "Avem în plan re­mo­delarea a 20 de unităţi în acest an prin investiţii de circa ju­mătate de milion de euro", a spus managerul.
Reţeaua, care numără 74 de magazine în acest moment, s-a extins în acest an în şapte am­pla­samente prin investiţii esti­mate la peste două milioane de euro.
Retailerul a raportat afa­ceri de 140 mil. euro în 2009.
Planurile Enterprise Inves­tors vizează dublarea numă­rului de magazine Profi în următorii 3-4 ani, până la un total de circa 130 de unităţi.