Profi remodelează 20 de magazine şi reia extinderea în Capitală cu noul format
Reteaua Profi îşi reia extinderea în Bucureşti pariind pe un
format nou de magazin cu care a testat deja în ultimele luni piaţa
din Timişoara. Compania a anunţat că va inaugura al 11-lea
supermarket al său din Capitală la finele lui septembrie şi că va
aduce modificări importante în conceptul de retail al magazinelor
pe care le va deschide de acum înainte.
Noua strategie a retailerului vine la aproape un an de la achiziţia
companiei de către fondul de investiţii Enterprise Investors şi de
la schimbarea de management operată de noul acţionar prin numirea
germanului Gunter Grieb - fost director la Kaufland şi la OBI - la
conducerea operatorului.
"Menţinem politica de discount pentru că piaţa este mult prea
sensibilă în acest moment la schimbările de preţ. Şi brandul va
rămâne acelaşi, principalele modificări fiind operate la nivelul
ofertei de produse prin dublarea numărului de alimente proaspete
listate în magazine", a declarat Grieb.
Practic, schimbările vor accentua competiţia între Profi şi cele
mai mari lanţuri de supermarketuri active pe piaţă - Mega Image,
Billa şi Carrefour Market.
Retailerul Profi a intrat pe piaţa locală în anul 2000 pe
segmentul discounterelor, pe care mai activează în prezent şi
Penny Market (Rewe), Plus, MiniMax şi grupul Delhaize le Lion (cu
Red Market). În plus, gigantul german din sectorul de discount LIDL
& Schwarz, operatorul hipermarketurilor Kaufland, va deschide
anul viitor primele magazine LIDL de pe piaţa românească, după ce
la începutul lui 2010 a semnat tranzacţia de preluare a reţelei
Plus România de la Tengelmann.
Competiţia este tot mai dură şi pe segmentul supermarketurilor,
unde Carrefour Market, Billa şi Mega Image au investit câteva zeci
de milioane de euro în proiecte de extindere doar în acest
an.
Reia extinderea în Capitală după doi
ani
În Capitală, cea mai competitivă piaţă din retailul alimentar
modern, Profi a intrat în 2007 prin achiziţia reţelei de 9 magazine
cu discount Albinuţa de la compania lituaniană Maxima LT.
Ultimul proiect de extindere al Profi din acest oraş a fost
finalizat în primăvara lui 2008 în cartierul Drumul Taberei.
Magazinul care urmează să fie deschis la finele lui septembrie va
avea o suprafaţă de vânzare de circa 500 de metri pătraţi şi va fi
amplasat în locaţia unui fost magazin de cartier, potrivit datelor
furnizate de retailer.
Grieb a mai precizat că Profi a demarat recent un proiect de
remodelare a magazinelor. "Avem în plan remodelarea a 20 de
unităţi în acest an prin investiţii de circa jumătate de milion de
euro", a spus managerul.
Reţeaua, care numără 74 de magazine în acest moment, s-a extins în
acest an în şapte amplasamente prin investiţii estimate la peste
două milioane de euro.
Retailerul a raportat afaceri de 140 mil. euro în 2009.
Planurile Enterprise Investors vizează dublarea numărului de
magazine Profi în următorii 3-4 ani, până la un total de circa 130
de unităţi.