Dascălu şi Auchan bat palma pentru un hipermarket la Iaşi

Autor: Cristi Moga 13.09.2010

Omul de afaceri Iulian Dascălu, proprietarul companiei Iulius Group şi cel mai mare proprietar român de centre comerciale, a bătut palma cu lanţul de hipermarketuri Auchan pentru deschiderea unui nou magazin într-un spaţiu dezvoltat de Iulius Group, în cadrul proiectului imobiliar Palas din Iaşi, situat în centrul oraşului, în spatele Palatului Culturii.



Dascălu şi Auchan au extins astfel colaborarea existentă pentru centrele comerciale Iulius Mall din Timişoara, Cluj şi Suceava, care fac din lanţul francez de hipermarketuri cel mai important chiriaş al lui Dascălu în funcţie de suprafaţa ocupată în centrele comerciale pe care acesta le deţine.

Proiectul Palas din Iaşi implică o investiţie de 260 de milioane de euro a cărei finalizare este programată pentru toamna anului viitor.

Reprezentanţii Auchan şi Iulius Group nu au oferit mai multe detalii pe seama acestui contract, în următoarele zile urmând a fi organizată o conferinţă de presă comună.

Auchan este unul dintre retailerii care nu s-a extins puternic în perioada de boom imobiliar, dar în prezent francezii au anunţat planuri pentru dublarea numărului de magazine, la 14 unităţi, până la finalul anului 2012.

Pentru aceasta francezii mai au semnate şi alte contracte pentru proiectele Polus Center din Constanţa, Coresi Braşov şi Pallady Shopping Center din Bucureşti. La cel puţin două dintre aceste proiecte însă, din informaţiile existente, în prezent nu sunt derulate lucrări de construcţie, astfel că inaugurările vor fi probabil întârziate.

Pe de altă parte, reprezentanţii Iulius Group spun că proiectul Palas din Iaşi va fi finalizat anul viitor, două clădiri de birouri urmând a fi livrate chiar în acest an, potrivit informaţiilor transmise anterior de companie.

Principalii competitori ai Auchan în Iaşi vor fi Carrefour, care operează două hipermarketuri în proiectele Felicia şi ERA Shopping Park, şi Kaufland care deţine alte trei hipermarketuri în oraş. Auchan a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 307,5 milioane de euro în România, dar şi o pierdere de aproape 10 milioane de euro, având 3.100 de angajaţi.

La fel ca şi Auchan, şi francezii de la Cora au reînceput procesul de extindere după ce criza a redus din costurile de achiziţie a terenurilor sau cele de închiriere a spaţiilor, Cora având programate până la sfârşitul acestui an deschideri de magazine în centrele comerciale Gold Plaza din Baia Mare şi City Park din Constanţa.

Cei mai mari jucători de pe piaţa hipermarketurilor sunt în continuare Carrefour, Kaufland şi Real, care au rulat în 2009 afaceri cumulate de aproape 2,7 miliarde de euro.