UPC îşi reînnoieşte portofoliul de produse pentru a atrage noi clienţi

Autor: Magraon Andreea 16.09.2010

UPC, numărul doi pe piaţa locală de servicii TV, şi-a reînnoit portofoliul de produse pentru a atrage noi clienţi, reducând tarifele, în condiţiile în care rivalii Romtelecom şi RCS&RDS continuă să crească prin achiziţii. Noul portofoliu de produse include trei pachete predefinite pentru serviciile de televiziune, internet şi telefonie fixă, dar şi alte 60 de variante de abonamente pe care clienţii le pot alege în funcţie de nevoi.

"Flexibilitatea e numai unul dintre avantajele noului portofoliu. Vrem să le permitem clienţilor să-şi aleagă propriile servicii în funcţie de nevoile şi posibilităţile financiare", spune Dragoş Militaru, directorul comercial al UPC.

Operatorul a crescut vitezele de internet şi scăzut tarifele cu până la 30%. Astfel, clienţii serviciilor de televiziune pot avea internet gratuit la o viteză de descărcare de 256 kbps, dar plătesc o taxă de instalare de 49,6 lei o singură dată, sau pot alege unul dintre abonamentele de 3 Mbps, 15 Mbps sau 25 Mbps la preţuri de 18,6 lei, 31, lei sau 37,2 lei/lună.

În ceea ce priveşte televiziunea digitală, există trei pachete de abonamente cu preţuri între 24,8 lei şi 62 de lei. Numărul de canale variază între 60 şi 113.

De asemenea, serviciul de telefonie mobilă se împarte în trei pachete: Alo Esenţial care costă 6,2 lei pe lună, Alo Seara şi Weekend - 18,6 de lei şi Alo Non-Stop - 24,8 lei.

UPC România a obţinut în al doilea trimestru venituri mai mari cu 1% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce numărul total al abonaţilor a scăzut cu 3,1%. Numărul contractelor cu clienţii a scăzut la 1,589 milioane la 30 iunie 2010, cu 54.400 mai puţini decât la finele primului trimestru.

Compania a pierdut clienţi pe segmentul de cablu analog, atât din cauza condiţiilor dificile de piaţă, dar şi ca urmare a promovării agresive a serviciilor de televiziune digitală şi HD, potrivit reprezentanţilor operatorului. Compania a înregistrat creşteri ale bazei de clienţi pe cablu digital, HD, internet şi telefonie.

UPC România avea, la jumătatea acestui an, 737.100 de clienţi pe serviciile de cablu analog, 254.000 pe cablu digital, 187.400 pe DTH (televiziune prin satelit), 263.500 pe internet, respectiv 147.400 pe telefonie.

Cel mai mare jucător de pe piaţa locală TV este RCS&RDS, cu aproximativ 2,7 milioane de clienţi. Numărul trei pe piaţă este Romtelecom.