Renovarea terasei şi restaurantului ar putea mări veniturile Hilton cu un milion de euro
Canadianca Linda Griffin, 45 de ani, care a preluat luna aceasta
conducerea hotelului de cinci stele Athénée Palace Hilton din
Capitală, se aşteaptă ca veniturile realizate de terasă, bar şi
cele două restaurante din cadrul hotelului să crească anul viitor
cu 10%, fapt ce ar putea aduce un plus de aproximativ 1 milion de
euro hotelului deţinut de omul de afaceri George Copos.
"În principiu, nu vom modifica strategia de dezvoltare a hotelului.
Vom menţine preţurile la nivelul actual şi vom încerca să creştem
veniturile din food & beverage cu 10% anul viitor, în urma
renovării terasei şi a deschiderii restaurantului Cafe Athénée. De
asemenea, vizăm creşterea gradului de ocupare", a declarat Linda
Griffin, cu o experienţă de 21 de ani în cadrul companiei Hilton
Worldwide.
Ea a precizat că serviciile de cazare generează 60% din cifra de
afaceri a hotelului, în timp ce restaurantele şi terasa aduc 40%
din venituri. În condiţiile în care Hilton a înregistrat anul
trecut venituri de circa 18 milioane de euro, în scădere cu 25%
faţă de 2008, veniturile suplimentare din activitatea
restaurantelor ar putea ajunge la 0,8 - 1 milion de euro. "Mă
aştept ca veniturile hotelului din cazare şi food & beverage să
crească anul viitor, deşi concurenţa în piaţă este puternică în
urma deschiderii de noi unităţi în urmă cu doi ani", a mai spus
Griffin, care l-a înlocuit la conducerea hotelului pe Friedrich W.
Niemann.
Înainte de a veni în România, Linda Griffin a ocupat poziţia de
Cluster General Manager în Turcia pentru Adana & Mersin Hilton
Hotels. Primul job al noului director general al Hilton Bucureşti a
fost ocupat însă în cadrul Hilton Toronto. În urmă cu 15 ani,
Griffin a acceptat primul post la nivel internaţional în Aruba, iar
mai apoi până în 1999 a lucrat în Puerto Rico, Turcia, Japonia,
Australia, Caraibe şi Egipt.
Piaţa hotelieră din Capitală a scăzut anul trecut cu circa 30%,
unităţile operând cu grade de ocupare de sub 50%, pe fondul
reducerii bugetelor de călătorie.
Hilton a deschis ieri restaurantul Cafe Athénée, situat la parterul
unităţii, în spaţiul în care s-a aflat restaurantul Le Bistrot, în
urma unui plan de investiţii de 2 milioane de euro. Cu această sumă
a fost modernizată şi recepţia, precum şi alte spaţii de la
parterul hotelului.
"Deschiderea restaurantului Cafe Athénée completează lucrările de
renovare de la parterul hotelului programate pentru anul 2010. Anul
viitor va fi modernizat şi restaurantul principal al hotelului,
Roberto's", a adăugat noul director general al Hilton.
Schimbarea de conducere a hotelului din centrul Capitalei a avut
loc într-un an de criză, în care piaţa hotelieră nu anunţă un avans
faţă de 2009. "Deşi Bucureştiul nu este o destinaţie care atrage
mulţi turişti, putem să dezvoltăm afacerea prin traficul de
business, promovând mai mult serviciile de cazare", a precizat ea.
Aproape 80% din veniturile obţinute de hotelurile din Capitală
provin din serviciile oferite persoanelor care se cazează în
interes de business.
Preluarea conducerii Hilton de către Linda Griffin a coincis cu
renovarea hotelului, noul proiect implicând şi atragerea brandului
de lux Gucci în locul braseriei de la parterul hotelului, pe un
spaţiu de circa 250 de metri pătraţi.
Noua strategie de atragere a mărcilor internaţionale de lux va
aduce la bugetul Hilton venituri suplimentare, în condiţiile în
care chiriile într-un hotel de cinci stele pot depăşi 100 de euro
pe metrul pătrat. Hoteluri ca JW Marriott au dezvoltat chiar şi o
galerie comercială în care se găsesc branduri ca Louis Vuitton sau
Rolex.