Renovarea terasei şi restaurantului ar putea mări veniturile Hilton cu un milion de euro

Autor: Mirabela Tiron 20.09.2010

Canadianca Linda Griffin, 45 de ani, care a preluat luna aceasta conducerea hotelului de cinci stele Athénée Palace Hilton din Capitală, se aşteaptă ca veniturile realizate de terasă, bar şi cele două restaurante din cadrul hotelului să crească anul viitor cu 10%, fapt ce ar putea aduce un plus de aproximativ 1 milion de euro hotelului deţinut de omul de afaceri George Copos.
"În principiu, nu vom modifica strategia de dezvoltare a hotelului. Vom menţine preţurile la nivelul actual şi vom încerca să creştem veniturile din food & beverage cu 10% anul viitor, în urma renovării terasei şi a deschiderii restaurantului Cafe Athénée. De asemenea, vizăm creşterea gradului de ocupare", a declarat Linda Griffin, cu o experienţă de 21 de ani în cadrul companiei Hilton Worldwide.

Ea a precizat că serviciile de cazare generează 60% din cifra de afaceri a hotelului, în timp ce restaurantele şi terasa aduc 40% din venituri. În condiţiile în care Hilton a în­re­gistrat anul trecut venituri de circa 18 milioane de euro, în scădere cu 25% faţă de 2008, veni­turile suplimentare din activitatea restauran­telor ar putea ajunge la 0,8 - 1 milion de euro. "Mă aştept ca veniturile hotelului din cazare şi food & beverage să crească anul viitor, deşi concurenţa în piaţă este puternică în urma deschiderii de noi unităţi în urmă cu doi ani", a mai spus Griffin, care l-a înlocuit la condu­cerea hotelului pe Friedrich W. Niemann.
Înainte de a veni în România, Linda Griffin a ocupat poziţia de Cluster General Manager în Turcia pentru Adana & Mersin Hilton Hotels. Primul job al noului director general al Hilton Bucureşti a fost ocupat însă în cadrul Hilton Toronto. În urmă cu 15 ani, Griffin a acceptat primul post la nivel internaţional în Aruba, iar mai apoi până în 1999 a lucrat în Puerto Rico, Turcia, Japonia, Australia, Caraibe şi Egipt.

Piaţa hotelieră din Capitală a scăzut anul trecut cu circa 30%, unităţile operând cu grade de ocupare de sub 50%, pe fondul reducerii bugetelor de călătorie.
Hilton a deschis ieri restaurantul Cafe Athénée, situat la parterul unităţii, în spaţiul în care s-a aflat restaurantul Le Bistrot, în urma unui plan de investiţii de 2 milioane de euro. Cu această sumă a fost modernizată şi recepţia, precum şi alte spaţii de la parterul hotelului.
"Deschiderea restaurantului Cafe Athé­née completează lucrările de renovare de la parterul hotelului programate pentru anul 2010. Anul viitor va fi modernizat şi restaurantul principal al hotelului, Roberto's", a adăugat noul director general al Hilton.
Schimbarea de conducere a hotelului din centrul Capitalei a avut loc într-un an de criză, în care piaţa hotelieră nu anunţă un avans faţă de 2009. "Deşi Bucureştiul nu este o destinaţie care atrage mulţi turişti, putem să dezvoltăm afacerea prin traficul de business, promovând mai mult serviciile de cazare", a precizat ea. Aproape 80% din veniturile obţinute de hotelurile din Capitală provin din serviciile oferite persoanelor care se cazează în interes de business.
Preluarea conducerii Hilton de către Linda Griffin a coincis cu renovarea hotelului, noul proiect implicând şi atragerea brandului de lux Gucci în locul braseriei de la parterul hotelului, pe un spaţiu de circa 250 de metri pătraţi.

Noua strategie de atragere a mărcilor internaţionale de lux va aduce la bugetul Hilton venituri suplimentare, în condiţiile în care chiriile într-un hotel de cinci stele pot depăşi 100 de euro pe metrul pătrat. Hoteluri ca JW Marriott au dezvoltat chiar şi o galerie comercială în care se găsesc branduri ca Louis Vuitton sau Rolex.