Magazinul din Iaşi a readus pe creştere reţeaua de bricolaj a lui Cezar Rapotan în doar trei luni
Reţeaua de magazine de bricolaj este controlată de Cezar
Rapotan, proprietarul Arabesque - cel mai mare distribuitor de
materiale de construcţii de pe piaţă.
La polul opus, cele două unităţi mai vechi ale retailerului,
amplasate în oraşele Bucureşti şi Piteşti, au avut scăderi ale
rulajelor de 11% în acelaşi interval.
Vânzările realizate de unitatea Mr. Bricolage Iaşi în primele trei
luni de operare ar putea fi estimate astfel la peste 1-1,5 mil.
euro, ţinând cont că anul trecut operatorul reţelei de bricolaj a
realizat vânzări de 16 mil. euro.
Intrarea retailerului pe piaţa din Iaşi cu prima unitate a sa din
regiunea Moldovei a avut un impact puternic în comunitatea locală.
În ziua inaugurării, magazinul a fost luat cu asalt de câteva sute
de oameni atraşi de reducerile de preţ - în special la produsele de
decorare a locuinţei - anunţate de retailer în cadrul campaniei de
promovare a deschiderii noii unităţi. Fluxul mare de clienţi i-a
surprins chiar şi pe reprezentanţii retailerului, managerii
magazinului fiind nevoiţi să închidă unitatea pentru câteva minute
pentru a restabili ordinea.
Fenomenul produs la deschiderea Mr. Bricolage din Iaşi a fost
intens mediatizat la acea dată, însă reprezentanţii companiei nu au
dorit să facă declaraţii pe baza acestui eveniment şi nici nu au
comunicat date de vânzări.
Minus 18% pe primele trei luni
Brico Expert, operatorul celor trei magazine Mr. Bricolage la nivel
local, a avut o scădere de vânzări de 18% în primul trimestru din
an faţă de perioada similară din 2009, se mai arată în raportul
retailerului publicat în Franţa.
Cei mai mari acţionari ai Brico Expert sunt Cezar Rapotan, cu o
participaţie de 80%, şi francezii de la Mr. Bricolage (cu 13,4%).
În raportul companiei franceze mai apare şi un împrumut acordat în
acest an firmei Brico Expert, fără a fi menţionată însă valoarea
acestuia.
Magazinul Mr. Bricolage din Iaşi a fost singurul proiect de
expansiune finalizat în acest an de retailerul controlat de
Rapotan. Investiţiile în această unitate au fost de 7 mil. euro,
iar deschiderea fusese planificată iniţial pentru 2009, alături de
un alt proiect de expansiune la Buzău.
Prima unitate Mr. Bricolage din România a fost inaugurată în a doua
jumătate a lui 2006 într-o zonă semi-centrală din Bucureşti, iar
planurile iniţiale ale operatorului vizau alte cinci deschideri
până la sfârşitul anului 2008. Doar un singur proiect s-a
concretizat în acest interval, prin inaugurarea unei unităţi la
Piteşti.
Planurile pe termen lung anunţate de reprezentanţii Mr. Bricolage
la deschiderea magazinului din Bucureşti erau de a extinde reţeaua
până la 30 de unităţi în oraşele cu peste 150.000 de locuitori,
prin investiţii totale de aproximativ 220 mil. euro.
Brico Expert a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 20,5
mil. euro şi pierderi de circa 4 mil. euro, potrivit datelor de la
Ministerul de Finanţe.