Magazinul din Iaşi a readus pe creştere reţeaua de bricolaj a lui Cezar Rapotan în doar trei luni

Autor: Mihaela Popescu 22.09.2010

Reţeaua de magazine de bricolaj este controlată de Cezar Rapotan, proprietarul Arabesque - cel mai mare distribuitor de materiale de construcţii de pe piaţă.
La polul opus, cele două unităţi mai vechi ale retailerului, amplasate în oraşele Bucureşti şi Piteşti, au avut scăderi ale rulajelor de 11% în acelaşi interval.
Vânzările realizate de unitatea Mr. Bricolage Iaşi în primele trei luni de operare ar putea fi estimate astfel la peste 1-1,5 mil. euro, ţinând cont că anul trecut operatorul reţelei de bricolaj a realizat vânzări de 16 mil. euro.

Intrarea retailerului pe piaţa din Iaşi cu prima unitate a sa din regiunea Moldovei a avut un impact puternic în comunitatea locală. În ziua inaugurării, magazinul a fost luat cu asalt de câteva sute de oameni atraşi de reducerile de preţ - în special la produsele de decorare a locuinţei - anunţate de retailer în cadrul campaniei de promovare a deschiderii noii unităţi. Fluxul mare de clienţi i-a surprins chiar şi pe reprezentanţii retailerului, managerii magazinului fiind nevoiţi să închidă unitatea pentru câteva minute pentru a restabili ordinea.
Fenomenul produs la deschiderea Mr. Bricolage din Iaşi a fost intens mediatizat la acea dată, însă reprezentanţii companiei nu au dorit să facă declaraţii pe baza acestui eveniment şi nici nu au comunicat date de vânzări.

Minus 18% pe primele trei luni
Brico Expert, operatorul celor trei magazine Mr. Bricolage la nivel local, a avut o scădere de vânzări de 18% în primul trimestru din an faţă de perioada similară din 2009, se mai arată în raportul retailerului publicat în Franţa.

Cei mai mari acţionari ai Brico Expert sunt Cezar Rapotan, cu o participaţie de 80%, şi francezii de la Mr. Bricolage (cu 13,4%). În raportul companiei franceze mai apare şi un împrumut acordat în acest an firmei Brico Expert, fără a fi menţionată însă valoarea acestuia.
Magazinul Mr. Bricolage din Iaşi a fost singurul proiect de expansiune finalizat în acest an de retailerul controlat de Rapotan. Investiţiile în această unitate au fost de 7 mil. euro, iar deschiderea fusese planificată iniţial pentru 2009, alături de un alt proiect de expansiune la Buzău.
Prima unitate Mr. Bricolage din România a fost inaugurată în a doua jumătate a lui 2006 într-o zonă semi-centrală din Bucureşti, iar planurile iniţiale ale operatorului vizau alte cinci deschideri până la sfârşitul anului 2008. Doar un singur proiect s-a concretizat în acest interval, prin inaugurarea unei unităţi la Piteşti.
Planurile pe termen lung anunţate de reprezentanţii Mr. Bricolage la deschiderea magazinului din Bucureşti erau de a extinde reţeaua până la 30 de unităţi în oraşele cu peste 150.000 de locuitori, prin investiţii totale de aproximativ 220 mil. euro.
Brico Expert a înre­gistrat anul trecut o cifră de afaceri de 20,5 mil. euro şi pierderi de circa 4 mil. euro, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.