Cu maşina la service: mai ieftin dimineaţa şi seara
Adrian Rusea, care împreună cu fratele său Matache Rusea
controlează compania Serus, dealer al Dacia, Renault, Nissan care
deţine două centre în Bucureşti şi unul la Ploieşti, business de
aproximativ 25 mil. euro, spune că în condiţiile actuale, anul
viitor ar putea fi chiar mai slab decât 2010, în condiţiile în care
nu există o strategie de ieşire din criză.
"În a doua jumătate a anului nu vedem o creştere a pieţei auto
locale. În primul rând este efectul psihologic al crizei.
Presupunând că lucrurile se vor îndrepta, oamenii sunt în
continuare prudenţi atunci când vine vorba de achiziţii pe termen
lung şi maşina nu mai este o prioritate", a spus Adrian
Rusea.
După "boom-ul" din prima parte a acestui an determinat de programul
"Rabla", vânzările au intrat pe o pantă descendentă după anunţul cu
privire la reducerea salariilor bugetarilor cu 25% şi la majorarea
TVA de la 19% la 24%. În acelaşi timp, în condiţiile în care în
piaţă încă se tranzacţionează aproape 50.000 de vouchere, dealerul
primeşte în continuare oferte de la cei care deţin tichete.
"Programul «Rabla» a intrat pe o pantă descendentă. Sperăm că în
noiembrie să simţim o revigorare. Sunt mulţi cei care vin să ne
vândă vouchere, dar momentan trebuie să le folosim pe cele care le
avem noi", a spus directorul general al Serus.
Şeful Serus pariază în ceea ce priveşte dezvoltarea companiei pe
partea de service. Primul pas a fost preluarea mărcii Dacia odată
cu achiziţia dealerului IPSO din Ploieşti, compania devenind astfel
reparator autorizat al mărcii autohtone şi în Bucureşti. Al doilea
este implementarea strategiei "Happy hour" din service pentru a
atrage mai mulţi clienţi la începutul şi sfârşitul programului.
Aceeaşi strategie se regăseşte în special în cazul restaurantelor
şi mai nou şi la benzinăriile Petrom, care la anumite staţii oferă
reduceri de 40% din preţul carburanţilor.
"Este un târg avantajos şi pentru noi şi pentru clienţi.
Programându-se din timp, putem ocupa nişte capacităţi atunci când
nu avem o încărcare ridicată şi oferim piese de schimb şi manoperă
mai ieftine", a subliniat Rusea.
Ca parte a extinderii, Serus va deschide la Ploieşti un nou centru
de vânzări pentru mărcile Dacia, Renault şi Nissan, care le va
înlocui pe cele actuale, preluate de la IPSO.
"În aproximativ doi ani vedem acolo un nou centru Dacia, Renault,
Nissan funcţional. Un an durează până când se realizează planul de
afaceri, până se găseşte o locaţie bună şi să vedem un trend
pozitiv în economie", a spus Adrian Rusea.
În prezent, la Ploieşti se vând în medie 30-40 de maşini pe lună
pentru toate cele trei mărci, potrivit oficialilor companiei. "Acum
considerăm că este momentul în care să investim deoarece
construcţiile sunt mai ieftine, condiţiile de creditare sunt mai
bune, acum avem facilităţi pe care probabil nu le vom mai avea", a
subliniat Rusea.