Cu maşina la service: mai ieftin dimineaţa şi seara

Autor: Bogdan Alecu 22.09.2010

Adrian Rusea, care împreună cu fratele său Matache Rusea controlează compania Serus, dealer al Dacia, Renault, Nissan care deţine două centre în Bucureşti şi unul la Ploieşti, business de aproximativ 25 mil. euro, spune că în condiţiile actuale, anul viitor ar putea fi chiar mai slab decât 2010, în condiţiile în care nu există o strategie de ieşire din criză.
"În a doua jumătate a anului nu vedem o creştere a pieţei auto locale. În primul rând este efectul psihologic al crizei. Presupunând că lucrurile se vor îndrepta, oamenii sunt în continuare prudenţi atunci când vine vorba de achiziţii pe termen lung şi maşina nu mai este o prioritate", a spus Adrian Rusea.

După "boom-ul" din prima parte a acestui an determinat de programul "Rabla", vânzările au intrat pe o pantă descendentă după anunţul cu privire la reducerea salariilor bugetarilor cu 25% şi la majorarea TVA de la 19% la 24%. În acelaşi timp, în condiţiile în care în piaţă încă se tranzacţionează aproape 50.000 de vouchere, dealerul primeşte în continuare oferte de la cei care deţin tichete. "Programul «Rabla» a intrat pe o pantă descendentă. Sperăm că în noiembrie să simţim o revigorare. Sunt mulţi cei care vin să ne vândă vouchere, dar momentan trebuie să le folosim pe cele care le avem noi", a spus directorul general al Serus.
Şeful Serus pariază în ceea ce priveşte dezvoltarea companiei pe partea de service. Primul pas a fost preluarea mărcii Dacia odată cu achiziţia dealerului IPSO din Ploieşti, compania devenind astfel reparator autorizat al mărcii autohtone şi în Bucureşti. Al doilea este implementarea strategiei "Happy hour" din service pentru a atrage mai mulţi clienţi la începutul şi sfârşitul programului. Aceeaşi strategie se regăseşte în special în cazul restaurantelor şi mai nou şi la benzinăriile Petrom, care la anumite staţii oferă reduceri de 40% din preţul carburanţilor.
"Este un târg avantajos şi pentru noi şi pentru clienţi. Programându-se din timp, putem ocupa nişte capacităţi atunci când nu avem o încărcare ridicată şi oferim piese de schimb şi manoperă mai ieftine", a subliniat Rusea.

Ca parte a extinderii, Serus va deschide la Ploieşti un nou centru de vânzări pentru mărcile Dacia, Renault şi Nissan, care le va înlocui pe cele actuale, preluate de la IPSO.
"În aproximativ doi ani vedem acolo un nou centru Dacia, Renault, Nissan funcţional. Un an durează până când se reali­zează planul de afaceri, până se găseşte o locaţie bună şi să vedem un trend pozitiv în economie", a spus Adrian Rusea.
În prezent, la Ploieşti se vând în medie 30-40 de maşini pe lună pentru toate cele trei mărci, potrivit oficialilor companiei. "Acum considerăm că este momentul în care să investim deoarece construcţiile sunt mai ieftine, condiţiile de creditare sunt mai bune, acum avem facilităţi pe care probabil nu le vom mai avea", a subliniat Rusea.