„Magazinul de pe net“ aduce 10% din încasările Fan Courier
Adrian Mihai, unul dintre cei trei proprietari ai companiei de curierat Fan Courier, susţine că magazinele online de tipul eMag vor genera 10% din cifra de afaceri anul acesta, faţă de doar 1%-2% în urmă cu patru ani.
Altfel spus, coletele livrate pentru companiile ce fac comerţ
online vor aduce încasări de 4 milioane de euro companiei de
curierat, faţă de 440.000 de euro în 2006.
"Am încheiat contracte atât cu magazine mari, dar şi cu foarte
multe magazine mici ce fac comerţ online, pentru care livrăm doar
câteva colete pe săptămână", a declarat Adrian Mihai, business
development manager şi acţionar al Fan Courier.
Ceilalţi doi acţionari ai companiei sunt Felix Pătrăşcanu şi
Neculai Mihai.
Şi celelalte companii de curierat de pe piaţa românească au
încasări în creştere datorită clienţilor din domeniul electronic,
dar şi a celor din teleshopping, un exemplu fiind DPD (Pegasus),
ce a livrat cu 30% mai multe colete în primul semestru.
Piaţa de retail online a crescut anul acesta în medie cu 30%,
potrivit estimărilor jucătorilor din domeniu, iar cel mai mare
retailer IT&C de pe piaţa locală, eMag, care vinde produse şi
pe internet, a obţinut afaceri de 41 de milioane de euro în
primele şase luni ale anului, în creştere cu 64% comparativ cu
aceeaşi perioadă a lui 2009, potrivit oficialilor companiei.
"Cu clienţii din online nu se încheie contracte în exclusivitate,
adică mai mulţi curieri pot livra colete pentru aceştia", a spus
Adrian Mihai.
Cei trei acţionari au dus compania Fan Courier de la trei expediţii
pe zi, realizate cu Daciile proprii, în urmă cu 12 ani, la 60.000
de expediţii pe zi în prezent.
Explozia curieratului pe piaţa românească a început odată cu
intrarea operatorilor de telefonie mobilă, în 1998, chiar când a
fost înfiinţată compania de curierat a celor trei antreprenori.
Anul trecut, cei trei antreprenori, care ocupă şi funcţii executive
în companie (Felix Pătrăşcanu deţine funcţia de managing
director, în timp ce Adrian Mihai ocupă poziţia de business
development manager, iar Neculai Mihai pe cea de general manager),
au dus compania la afaceri de 40 de milioane de euro.
Compania de curierat Fan Courier operează cu o flotă formată din
1.500 de maşini şi furnizează servicii de curierat pentru 14.000 de
clienţi, dintre care 905 sunt persoane juridice.
Probleme la plată
"Din ce în ce mai mulţi clienţi solicită prelungirea termenelor de
plată cu 60 de zile. Dacă anul trecut, doar 5% din clienţi
întârziau la plată şi solicitau prelungirea termenului, anul acesta
numărul lor a ajuns la aproape 20%", a declarat Adrian Mihai,
adăugând că acum se ocupă opt oameni de recuperarea banilor faţă
de doar unul anul trecut. Proprietarul mai precizează că firmele
din construcţii şi cele din domeniul imobiliar se numără printre
cele care solicită cel mai mult prelungirea termenelor de
plată.
Fan Courier, care deţine o cotă de piaţă estimată la 20% de cei
trei acţionari, este una dintre puţinele companii cu capital
românesc care nu
şi-a schimbat acţionariatul, deşi a fost ofertată de mai multe
fonduri de investiţii, potrivit antreprenorilor.
În primele şase luni ale anului, compania a rulat afaceri în
creştere cu 13% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
"Lunile iulie şi august au adus scăderi cu 15-20% în încasările
companiei, având în vedere că au fost luni de vacanţă. În prima
parte a lunii septembrie am observat însă o tendinţă de creştere
datorată în special magazinelor online", a declarat Adrian Mihai.
El a mai precizat că Fan Courier va încheia acest an cu o cifră de
afaceri de 44 de milioane de euro, aşa cum a fost bugetat anul
trecut.
Pe piaţa de curierat mai activează compania TNT, DPD, Cargus, UPS
sau TCE.