Dacia pregăteşte o versiune de top pentru Duster

Autor: Bogdan Alecu 26.09.2010

Automobile Dacia ia în calcul lansarea unei noi versiuni a SUV-ului Duster care va fi mai bine echipată decât Laureate, incluzând dotări precum ESP (în cazul motorizării 1,5 litri dCi 110 CP) sau pachetele Look şi "Piele", geamuri electrice spate şi radio-CD cu MP3, care până acum pot fi comandate ca opţionale.

"Luăm în calcul să introducem şi în România o versiune de echipare pentru Duster peste cele trei actuale. Acum Duster are o gamă foarte simplă. Este adevărat că acum vindem foarte mult echiparea Laureate, atât versiunea standard, cât şi opţionalele acesteia, în special pachetul "Look", piele, ceea ce arată că oamenii sunt interesaţi de o valoare adăugată", a subliniat Mihai Bordeanu, directorul de marketing pentru mărcile Dacia şi Renault în cadrul Group Renault România.

Cel mai probabil noua versiune de top va purta denumirea de Prestige, care există deja pe pieţele vest-europene precum Germania.

Potrivit datelor Dacia, majoritatea clienţilor care optează pentru un Duster în general se orientează către versiunea cu motor diesel, tracţiune integrală şi echiparea de top Laureate, la care mai adăugă opţionale precum controlul electronic al stabilităţii (ESP). Pe de altă parte, clienţii modelelor Logan sau Sandero preferă în general versiunile "de mijloc".

"Dacă în cazul Duster clientul în general s-a orientat către o versiune mai bine echipată, în cazul modelelor Logan şi Sandero există un echilibru în ceea ce priveşte puterea de cumpărare, condiţiile actuale şi finanţarea. Românii sunt acum mult mai atenţi la acest echilibru preţ-valoare decât erau în trecut, când acceptau să se îndatoreze mai mult pentru nişte opţionale", a subliniat Bordeanu.

În august, vânzările Duster au ajuns la 440 de maşini, adică jumătate faţă de luna precedentă în condiţiile în care luna trecută uzina a fost în revizie tehnică, iar producţia de maşini a fost aproape de zero. În total, de la demararea vânzărilor în mai şi până în prezent, pe piaţa locală s-au comercializat aproape 2.800 de unităţi Duster, faţă de 4.000 de SUV-uri de import în intervalul ianuarie-august.

Pentru Duster numărul comenzilor s-a dublat în septembrie, faţă de iulie, în condiţiile în care versiunea 4x4 a fost lansată pe majoritatea pieţelor europene.

"În prezent sunt peste 60.000 de comenzi pentru Duster la nivel european în derulare şi o singură fabrică. Într-adevăr, în ţările din Vest se aşteaptă foarte mult. Ei au lansat şi mai târziu versiunea 4x4. Acest lucru demonstrează că avem de-a face cu un fenomen în ceea ce priveşte Duster în Europa", a subliniat Mihai Bordeanu.

O influenţă asupra campaniilor de promovare ale mărcilor auto a avut-o şi reducerea cu 25% a salariilor bugetarilor, dar şi majorarea TVA de la 19 la 24%.

"Acum trebuie să acordăm o atenţie deosebită campaniilor tactice, campaniilor de promoţii, şi campaniilor REMAT", a spus Bordeanu, care consideră că piaţa ar trebui să iasă din constrângerile legate de ofertele speciale şi încet să se reorieteze către produs.