Comenzile pentru Duster s-au dublat. Şi românii stau la coadă

Autor: Bogdan Alecu 26.09.2010

Automobile Dacia, principalul constructor auto de pe piaţa locală, are în derulare peste 60.000 de comenzi pentru Duster, primul SUV al mărcii autohtone, potrivit declaraţiilor lui Mihai Bordeanu, directorul de marketing al mărcilor Dacia şi Renault în cadrul Group Renault România.

Astfel, numărul comenzilor s-a dublat în mai puţin de două luni în condiţiile în care la nivelul lunii iulie numărul acestora urcase la 35.000. Bordeanu, care la începutul anului 2008 devenea primul român care deţinea conducerea unei mărci auto la nivel regional, Lexus, a preluat conducerea departamentului de marketing pentru mărcile Dacia şi Renault de la francezul Rafael Treguer.

Pe fondul cererii tot mai mari din Europa de Vest, acum chiar şi în România un client care îşi comandă un Duster va trebui să aştepte pentru a-i fi livrată maşina. "Nu avem cum să avem stocuri prea mari pentru Duster. În România se poate aştepta între o lună şi jumătate, două şi chiar şase luni pentru un Duster. Totul depinde de versiunea comandată", a subliniat Mihai Bordeanu. Pe piaţa locală Dacia nu s-a mai confruntat cu o astfel de problemă din toamna lui 2004, atunci când în momentul lansării modelului Logan sedan se aştepta trei luni livrarea acestuia.

Producţia SUV-ului va fi majorată treptat de la 20 de unităţi în iulie la 35 de maşini pe oră la începutul anului viitor, astfel încât exporturile Duster ar putea ajunge anul viitor la 1,5 mld. euro, adică 5% din exporturile României.

În Franţa perioada de aşteptare pentru modelul Dacia Duster a crescut de la şase la şapte luni, pe acest fond fiind comercializate modele second-hand chiar şi cu 10.000 km la bord la un preţ mai mare cu până la 3.000 de euro decât în cazul celor noi, potrivit site-ului francez caradisiac.com.