Replici între Bancpost şi clienţii nemulţumiţi

Ziarul Financiar 29.09.2010

Dialogul dintre clienţii nemulţumiţi ai Bancpost, la nivel de grup, şi preşedintele băncii, Mihai Bogza, a ajuns să fie purtat prin intermediul presei.

Bancherul a răspuns ieri, într-un interviu acordat Mediafax, unui comunicat de presă publicat de clienţii băncii, care acuzau Bancpost de lipsă de transparenţă în aplicarea Ordonanţei 50/2010, ca reacţie la declaraţiile lui Bogza din ediţia de marţi a ZF ("Bogza, Bancpost: Clienţii care vor să dea băncile în judecată să nu se aştepte să primească ajutor"), prin care atenţiona că debitorii care merg în justiţie împotriva băncilor şi le fac reclamă negativă vor avea dificultăţi în viitor la obţinerea unor facilităţi sau chiar a unor noi împrumuturi.

La fel ca în cazul altor bănci, clienţii nemulţumiţi ai Bancpost au constituit un grup pe internet, care numără circa 850 de membri. "Niciunul dintre membrii grupului nu poate fi făcut responsabil de reclamă negativă, deoarece acţiunile grupului vin ca răspuns la acţiunile băncii. Banca este responsabilă de publicitatea negativă pe care şi-o face, deoarece această instituţie promovează abuzurile şi nerespectarea clienţilor", potrivit comunicatului emis de grupul clienţilor Bancpost, citat de Mediafax.

Bogza a venit ieri cu precizări, explicand că a încercat să încurajeze clienţii să poarte un dialog cu banca, în locul unei abordări conflictuale. "Cei care au dat comunicatul au citit doar titlul din Ziarul Financiar, nu declaraţia mea. Eu mă refeream la faptul că scoring-urile interne ale băncilor în general, nu numai ale Bancpost, sunt construite astfel încat să penalizeze clienţii care se află în relaţie conflictuală cu banca, inclusiv în ceea ce priveşte facilităţile de restructurare", a declarat ieri Bogza, citat de Mediafax.