Renault: Nu mai există diferenţe între Mioveni şi Franţa

Autor: Bogdan Alecu 06.10.2010

Jérôme Olive, 52 de ani, directorul general al Automobile Dacia, un business de peste 2 mld. euro anual, spune că nu există diferenţe majore între uzina de la Mioveni şi una din Franţa, precum cea de la Douai, pe care a condus-o până la finele anului trecut, atunci când a venit în România.

"Acum văd cu adevărat ce înseamnă România. Este singura ţară după Franţa "completă" din punctul de vedere al industriei auto pentru Renault. Avem de la producţie de maşini şi comerţ la proiectare", a spus Jérôme Olive în cadrul evenimentului "Meet the CEO" organizat de către BUSINESS Magazin.
La Dacia salariile angajaţilor au crescut de trei ori în ultimii cinci ani, dar potrivit indexului european de cost al forţei de muncă în România salariile în industria auto sunt de nouă ori mai mici decât în Franţa.

În ceea ce priveşte dezvoltarea viitoarelor modele Dacia, directorul companiei a subliniat că "nu vom vedea niciodată un model proiectat şi comercializat integral în România", în condiţiile în care Dacia este acum un brand european, peste 90% din producţia de la Mioveni fiind exportată în Europa de Vest.
În acest context, Olive a subliniat că Dacia este constructorul european cu cea mai ridicată rată de creştere de pe continent, în condiţiile unei pieţe în stagnare. Chiar şi aşa, Jérôme Olive este de părere că cea mai importantă piaţă pentru Dacia rămâne în continuare cea locală, cu toate că în prezent de află pe locul al treilea ca vânzări, după Franţa şi Germania.