Twitter intră cu Facebook în cursa de 1 miliard de utilizatori

Autor: Radu Racu 12.10.2010

Unul din co-fondatorii reţelei de socializare Twitter spune că intenţionează să atragă 1 miliard de utilizatori pentru a concura cu Facebook în contractele de publcitate, fără să avanseze însă vreun termen pentru atingerea acestui obiectiv, scrie Bloomberg.

Evan Williams, co-fondatorul şi fostul director executiv al Twitter, a declarat că va iniţia noi contracte de publicitate după colaborările profitabile cu Starbucks, Coca-Cola şi ESPN. Reţelele de socializare au devenit foarte atrăgătoare pentru cumpărătorii de reclamă după ce numărul utilizatorilor a crescut exponenţial. Recent, Facebook s-a lăudat cu 500 de milioane de utilizatori şi a anunţat că ţinteşte pragul de 1 miliard.

"Twitter a ajuns acum ca YouTube. Au trafic mare, mulţi oameni le utilizează serviciile, însă e greu să scoţi bani din asta pentru că nu ştii profilul utilizatorului", spune un analist.

Prin reţeaua de micro-blogging Twitter se transmit zilnic circa 100 de milioane de mesaje scurte. Compania a început lun aceasta o perioadă de probă cu 30 de cumpărători de publicitate, printre care Nike şi Best-Buy. Conform datelor Twitter, 9% din anunţurile online sunt accesate de utilizatori pentru o durată medie de 43 de secunde.