Familia Meinl revine la brandul Kandia

Autor: Adriana Rosoga 13.10.2010

Fondul de investiţii Oryxa Capital deţinut de familia austriacă Julius Meinl, care a preluat în acest an afacerea Cadbury România (fosta Kandia-Excelent) de la Kraft, a revenit la vechea denumire a companiei după ce a înregistrat la Registrul Comerţului societatea pe acţiuni Kandia Dulce.

Familia Meinl a deţinut fabrica de ciocolată şi produse zaharoase Kandia-Excelent şi în perioada 2003 - 2007, an în care businessul a fost vândut către Cadbury prin intermediul fondului Vantas International pentru aproape 100 de milioane de euro.

Cadbury a achiziţionat compania pentru brand şi pentru management, după cum anunţau reprezentanţii grupului în acea perioadă.

În iunie 2008, în urma preluării Kandia-Excelent de către grupul Cadbury, societatea şi-a schimbat denumirea în Cadbury România.

Familia Meinl, noul proprietar al companiei, a revenit la denumirea de Kandia Dulce, unul dintre cele mai puternice branduri de ciocolată şi produse zaharoase de pe piaţa locală. Compania mai deţine în portofoliu brandurile de ciocolată Rom şi Laura, prăjitura Măgura, bomboanele Sugus şi Silvana.

Tranzacţia din acest an a inclus vânzarea mărcilor Kandia-Excelent şi a unităţii de producţie din Bucureşti. Fabrica a fost inaugurată în 2007, în urma unor investiţii de 13 mil. euro, şi produce atât ciocolată, cât şi bomboane şi prăjituri.

Cadbury România a avut în 2009 vânzări de 34 mil. euro şi pierderi de 1,4 mil. euro şi un număr mediu de 577 de angajaţi, potrivit celor mai recente raportări ale companiei.