Mai bine în Ungaria decât în Silicon Valley, crede un antreprenor american

Autor: Gabriel Razi 14.10.2010

Michael Simon, absolvent al Şcolii de business de la Universitatea St. Louis, a devenit în 20 ani cel mai de succes antreprenor în domeniul software din Ungaria, scrie The New York Times. Aventura antreprenorului la Budapesta a început în 1992 atunci când a aterizat în capitala Ungariei în urma unei oportunităţi.

"În Silicon Valley cineva vine cu o idee şi oamenii de afaceri se grăbesc să vină cu banii. În Ungaria, lumea se aşteaptă să faci mult mai multe cu bani mai puţini", rezumă Simon diferenţele dintre Ungaria şi Silicon Valley, inima sectorului tehnologic american.

A ajuns rapid să conducă o companie IT care oferea servicii de externalizare, iar în 1995, a pus bazele companiei Uproar. Compania sa producea versiuni pentru internet ale unor jocuri precum Bingo sau Family Feud.

Soft-ul dezvoltat de compania sa avea calităţi remarcabile pentru perioada respectivă şi în scurt timp s-a decis listarea la Bursa din Viena pentru ca, în final, compania să fie achiziţionată de Vivendi Universal Games în luna martie 2001.

Simon, cunoscând calitatea echipei sale de la Uproar, a apelat ulterior la ei, şi alături de Marton Anka, un inginer IT maghiar, au pus bazele LogMeIn în 2003.

Ultima invenţie a antreprenorului este un soft ce permite unui utilizator să preia controlul unui computer prin intermediul altuia.

Cu ajutorul acestei tehnologii, un utilizator se poate conecta la computerul de acasă sau la cel de la birou în timp ce este pe drum sau cei din departamentele de suport tehnic se pot conecta la calculatoarele clienţilor pentru a le soluţiona problemele.

Avantajul rapidităţii

Cu toate că nu este un produs revoluţionar, concurând pe piaţă cu GoToMyPC de la Citrix sau cu pcAnywhere de la Symantec, soft-ul unguresc s-a dovedit a fi rapid, uşor de folosit şi ieftin.

Succesul LogMeIn nu a întârziat să apară, veniturile au urcat de la 19 milioane de euro (27 de milioane de dolari) în 2007 la 53,8 milioane de euro (74,4 milioane de dolari) anul trecut, iar pentru anul în curs veniturile sunt estimate a atinge 68 de milioane de euro (94,5 milioane de dolari).

Prin distribuţia gratis a versiunii de bază a produsului s-a atins rapid ţinta de 100.000 de descărcări pe zi.

De curând a fost lansată versiunea pentru iPhone şi iPad, care costă 30 de dolari şi care permite utilizatorilor să transfere date de pe computere lor către astfel de echipamente mobile.

Deloc uimitor, această versiune s-a dovedit a fi un succes şi se menţine în primele 25 de aplicaţii cumpărate din magazinul online de aplicaţii al Apple.

Veniturile provin atât de la companiile mici şi medii care oferă servicii de suport IT, cât şi de la marii jucători din piaţă ca Lenovo, Toshiba, Sony, Best Buy sau AT&T.

LogMeIn distribuie de 20 de ori mai multe produse gratis decât plătite, un raport care ar pune pe butuci orice companie de servicii online.

Soluţia vine prin inovaţia tehnică numită Gravity, o aplicaţie care limitează costurile prin abilitatea de a deservi milioane de clienţi printr-un număr redus de terminale.

Privind spre viitor

Se spune că orientarea LogMeIn pe o nişă atât de specializată i-ar limita potenţialul, dar Michael Simon crede că telefoanele mobile inteligente, autoturismele dotate cu o conexiune la internet şi alte astfel de echipamente vor forma baza cererii pentru produsele companiei sale.

Greg Moskowitz, analist IT la Cowen and Company, se arată sceptic în privinţa dezvoltării unei baze atât de largi de aplicaţii pentru LogMeIn, dar se arată încântat de potenţialul de evoluţie al produselor în jurul terminalelor mobile Apple şi al telefoanelor mobile inteligente.

"Au luat-o înaintea companiilor cu care concurează, deşi acestea sunt mult mai mari", a declarat Moskowitz.

În viitorul apropiat, LogMeIn intenţionează să intre în competiţie cu giganţi ca Cisco Systems, Microsoft sau IBM pe piaţa produselor pentru conferinţe şi a celor pentru schimbul de date online.

Analiştii cred că va fi complicat pentru compania maghiară cu sediul lângă Boston să dea o nouă lovitură, având în vedere dimensiunea şi forţa noilor săi competitori.

Cine este Michael Simon