La o cafea cu Frank Hajdinjak, CEO al E.ON în România
A opta ediţie "Meet the CEO" va aduce faţă în faţă, în cadrul
unui eveniment restrâns, oameni de afaceri şi executivi cu unul
dintre cei mai importanţi expaţi din businessul românesc, Frank
Hajdinjak, director executiv al companiilor E.ON din România, care
coordonează un business de peste un miliard de euro.
În octombrie 2010 se împlineşte un an de la unificarea afacerilor
E.ON în România şi de la preluarea conducerii acestora de către
Frank Hajdinjak, actualul CEO al E.ON România. Grupul nemţesc de
utilităţi a intrat în România în urmă cu şase ani, odată cu
câştigarea licitaţiilor pentru privatizarea Electrica Moldova,
respectiv a Distrigaz Nord. Cele două companii au funcţionat de
sine stătător pănă în 2009, când a fost decisă unificarea lor, prin
care a rezultat un grup cu afaceri de peste 1 miliard de euro anul
trecut. Frank Hajdinjak face parte din prima echipă de executivi
din E.ON venită în România, în 2004.
Până în 2004 a lucrat în cadrul E.ON Ruhrgas AG la Essen, în
Germania, ocupând diferite funcţii de conducere în cadrul
departamentelor de IT, controlling, management şi consultanţă.
Hajdinjak este de profesie economist, absolvind în 1988 Facultatea
de Administrare a Afacerilor la Universitatea din Münster. De la
venirea în România, a ocupat funcţia de preşedinte al Consiliului
de Administraţie în cadrul E.ON Gaz Distribuţie, fiind responsabil
cu coordonarea activităţilor E.ON la nivel local pe piaţa de gaze
naturale. Odată cu unificarea afacerilor E.ON, managerul în vârstă
de 47 de ani a preluat şi coordonarea diviziei de energie
electrică, precum şi proiectele de investiţii planificate de
companie.
Pentru 2009, bugetul de investiţii al E.ON a fost redus atât pe
fondul crizei economice, dar şi din cauza faptului că cele mai
multe dintre proiectele E.ON - în parteneriat cu statul român - au
stagnat. În cadrul evenimentului "Meet the CEO", Frank Hajdinjak va
povesti experienţa sa profesională şi va discuta despre
provocările pe care le generează businessul cu utilităţi,
considerat unul dintre cele mai stabile şi mai profitabile domenii
pentru anii următori. "Meet the CEO" este gândit ca un moment
oportun pentru un public restrâns de a avea acces la o discuţie
liberă cu membri importanţi ai comunităţii de business din România.
Evenimentul va cuprinde două etape: o prezentare susţinută de CEO,
în care acesta va împărtăşi sfaturi, idei şi experienţe
semnificative din cariera sa, urmată de o sesiune de întrebări şi
răspunsuri. Mai multe detalii despre ediţiile anterioare ale "Meet
the CEO", dar şi despre proiectele viitoare sunt disponibile pe
www.businessmagazin.ro