La o cafea cu Frank Hajdinjak, CEO al E.ON în România

Autor: Iuliana Roibu 18.10.2010

A opta ediţie "Meet the CEO" va aduce faţă în faţă, în cadrul unui eveniment restrâns, oameni de afaceri şi executivi cu unul dintre cei mai importanţi expaţi din businessul românesc, Frank Hajdinjak, director executiv al companiilor E.ON din România, care coordonează un business de peste un miliard de euro.

În octombrie 2010 se împlineşte un an de la unificarea afacerilor E.ON în România şi de la preluarea conducerii acestora de către Frank Hajdinjak, actualul CEO al E.ON România. Grupul nemţesc de utilităţi a intrat în România în urmă cu şase ani, odată cu câştigarea licitaţiilor pentru privatizarea Electrica Moldova, respectiv a Distrigaz Nord. Cele două companii au funcţionat de sine stătător pănă în 2009, când a fost decisă unificarea lor, prin care a rezultat un grup cu afaceri de peste 1 miliard de euro anul trecut. Frank Hajdinjak face parte din prima echipă de executivi din E.ON venită în România, în 2004.

Până în 2004 a lucrat în cadrul E.ON Ruhrgas AG la Essen, în Germania, ocupând diferite funcţii de conducere în cadrul departamentelor de IT, controlling, management şi consul­tanţă. Hajdinjak este de profesie econo­mist, absolvind în 1988 Facultatea de Administrare a Afacerilor la Universitatea din Münster. De la venirea în România, a ocupat funcţia de preşedinte al Consiliului de Administraţie în cadrul E.ON Gaz Distribuţie, fiind responsabil cu coor­donarea activităţilor E.ON la nivel local pe piaţa de gaze naturale. Odată cu unificarea afacerilor E.ON, managerul în vârstă de 47 de ani a preluat şi coordonarea diviziei de energie electrică, precum şi proiectele de investiţii planificate de companie.

Pentru 2009, bugetul de investiţii al E.ON a fost redus atât pe fondul crizei economice, dar şi din cauza faptului că cele mai multe dintre proiectele E.ON - în parteneriat cu statul român - au stagnat. În cadrul evenimentului "Meet the CEO", Frank Hajdinjak va povesti expe­rienţa sa profesională şi va discuta despre provocările pe care le generează businessul cu utilităţi, considerat unul dintre cele mai stabile şi mai profitabile domenii pentru anii următori. "Meet the CEO" este gândit ca un moment oportun pentru un public restrâns de a avea acces la o discuţie liberă cu membri importanţi ai comunităţii de business din România. Evenimentul va cuprinde două etape: o prezentare susţinută de CEO, în care acesta va împărtăşi sfaturi, idei şi expe­rienţe semnificative din cariera sa, urmată de o sesiune de întrebări şi răspunsuri. Mai multe detalii despre ediţiile anterioare ale "Meet the CEO", dar şi despre proiectele viitoare sunt disponibile pe www.businessmagazin.ro